تسعى كل من الجزائر والسعودية للحصول على سفن دعم وتموين بازاحة 12000 طن بالنسبة للمملكة و10000 طن بالنسبة للجزائر
الشركات المرشحة للفوز بالصفقة
- فينتشانتييري إيطاليا
- DCNS فرنسا
- نافانتيا إسبانيا
- بي أيه إي سيستمز في المملكة المتحدة
- DSN هولندا
- DSME وHHI في كوريا الجنوبية
- الصين دولة مؤسسة التجارة (CSTC) الصين
- RMK البحرية في تركيا
- روسوبورون اكسبورت الروسية
الشركات المرشحة للفوز بالصفقة
- فينتشانتييري إيطاليا
- DCNS فرنسا
- نافانتيا إسبانيا
- بي أيه إي سيستمز في المملكة المتحدة
- DSN هولندا
- DSME وHHI في كوريا الجنوبية
- الصين دولة مؤسسة التجارة (CSTC) الصين
- RMK البحرية في تركيا
- روسوبورون اكسبورت الروسية
Regarding future orders for these types of ships in the MENA region, among the most attractive auxiliary ship programs coming up are two Oiler and Replenishment Ships (AOR) of up to 12,000 tons for Saudi Arabia. These ships would replace the two Mod-Durance class replenishment ships built in France that are expected to reach the end of their useful service lives for the Royal Saudi Naval Forces around 2020. The program for the AOR replacement could be worth as much as USD 500M.
Algeria is expected to acquire 2 new AOR ships of about 10,000 tons each even sooner. Evaluation of offeror designs and construction contract for the two hull program is expected over the next 2 years. This program could be worth as much as USD 400M.
Leading candidate shipbuilders expected to vie for the Algerian and Saudi AORs include:
Fincantieri of Italy
DCNS of France
Navantia of Spain
BAE Systems of the UK
DSNS of the Netherlands
DSME and HHI of South Korea
China State Trading Corporation (CSTC) of China
RMK Marine of Turkey
Rosoboronexport of Russia
تعليق