إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

فرص تصدير LCS

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • فرص تصدير LCS

    LCS: Export Potential


    Once one steps beyond small patrol craft, growing capabilities have made frigate-sized vessels the most common naval export around the globe. With many nations confronting challenges in the world’s littorals, which include the globe’s most important shipping choke points, one would expect some interest in the Littoral Combat Ship beyond the USA. A Dec 11/06 Austal release claimed 26 potential buyers worldwide for the ship and its companion equipment, “with two near-term contenders and four others that have expressed active interest.”
    There are 2 interesting aspects to LCS export bids. One is their equipment, which is radically different from the US Navy’s set.
    Lockheed Martin’s international Multi-Mission Combat Ship (MMCS) version, which attracted some interest from Israel before cost issues intervened, has a variety of configurations from OPV/corvette to large frigate size. In addition to their upgraded radars, torpedo tubes, and 8 Harpoon missiles, these ships offer between 4-48 VLS cells, some of which are full strike-length size.
    General Dynamics’ trimaran adds torpedo tubes, plus 16 tactical-length vertical launch (VLS) cells for VL-ASROC anti-submarine launchers or up to 64 quad-packed RIM-162 ESSM anti-air missiles.


    The other aspect worth noting is the failure to close any export sales over almost 7 years.
    Israel did step up in July 2008, and confirmed its request for an LCS-I based on Team Lockheed’s design. Israel’s variant was very different from LCS 1 Freedom, however; it featured a fixed set of weaponry rather than full mission module spaces, and its weapons and proposed SPY-1 AEGIS or MF-STAR radar made it far more capable in critical roles like air defense and ship to ship warfare. As noted above, these changes have been a common theme among international LCS offerings, but an estimated ship cost of over $700 million eventually pushed Israel to rethink its plans. That country is now pursuing cheaper options based on Blohm + Voss’ MEKO family of corvettes and frigates, or South Korean designs.
    Meanwhile, Saudi Arabia has reportedly expressed interest in a fixed armament version of the General Dynamics/Austal design. That interest was reiterated in 2010, but they’re also evaluating Lockheed Martin’s design for the Arabian/Persian Gulf fleet. In 2011, it emerged that the Saudis might skip an LCS buy altogether, in exchange for a much more heavily-armed, versatile, and expensive option: the USA’s DDG-51 Arleigh Burke Class multi-role destroyers, with ballistic missile defense capability.
    At present, both LCS designs have reportedly received preliminary export inquiries, but Israel and Thailand are the only cases where it has gone farther than that, and the Freedom Class lost the Thai competition. Meanwhile, designs like the German MEKO family, the multi-role Franco-Italian FREMM, the modular-construction Dutch Sigma class, and refurbished 1980s-era NATO frigates continue to find buyers around the world.


    Austal Team Trimaran LCS Design (click to enlarge)Exploit simplicity, numbers, the pace of technology development in electronics and robotics, and fast reconfiguration. That was the US Navy's idea for the low-end backbone of its future surface combatant fleet. Inspired by successful


    ترجمة موجزة
    الدول التي ابدت أهتمامها هي السعودية واسرائيل
    اسرائيل تخلت عنها بسبب التكلفة المالية حيث تكلفة القطعة الواحدة تبلغ 700 مليون دولار
    والسعودية ايضا تخلت عنها تماما وتبحث عن قطع اعلى تسليحا وتحديدا المدمرة
    DDG-51 Arleigh Burke التي تملك قدرات الدفاع الصاروخي الباليستي

  • #2
    رد: فرص تصدير LCS

    المنصه غير مهمه
    الايجس البري اجدى
    ولنكتفي بالاستر في البحر
    المدمره لا يناسبها الخليج العربي

    تعليق


    • #3
      رد: فرص تصدير LCS

      المشاركة الأصلية بواسطة sals مشاهدة المشاركة
      المنصه غير مهمه
      الايجس البري اجدى
      ولنكتفي بالاستر في البحر
      المدمره لا يناسبها الخليج العربي

      الايجيس البري موقعه ثابت
      اما البحري فهي متحرك وتستطيع نشره حتى خارج الخليج العربي والبحر الأحمر
      اما الأستر فهو موجود اصلا ويخدم على القطع السعودية

      تعليق


      • #4
        رد: فرص تصدير LCS

        المشاركة الأصلية بواسطة alfaroq مشاهدة المشاركة
        الايجيس البري موقعه ثابت
        اما البحري فهي متحرك وتستطيع نشره حتى خارج الخليج العربي والبحر الأحمر
        اما الأستر فهو موجود اصلا ويخدم على القطع السعودية

        اذا نشرته على طول الحدود مع الباتريوت والهوك والشاهين ... الخ
        فلا تحتاج لحركته
        مياه الخليج ضحله والمدمره لن تعمل بشكل جيد وممكن تخسرها
        وتخسر الايجس معها
        كنا نضحك على ايران وغواصتهم الكيلو في الخليج العربي
        لانها لا تناسب هذه البقعة
        فهل نصبح مثلهم

        اما الاستر فانا اعرف انه يعمل على الفرقاطات
        لذلك قلت فلنكتفي به بحريا

        اذا احضرنا الايجس البري مع الثاد والباتريوت سنكون امنا اجوائنا
        بشكل جيدجدا







        تعليق


        • #5
          رد: فرص تصدير LCS

          المشاركة الأصلية بواسطة sals مشاهدة المشاركة

          اذا نشرته على طول الحدود مع الباتريوت والهوك والشاهين ... الخ
          فلا تحتاج لحركته
          مياه الخليج ضحله والمدمره لن تعمل بشكل جيد وممكن تخسرها
          وتخسر الايجس معها
          كنا نضحك على ايران وغواصتهم الكيلو في الخليج العربي
          لانها لا تناسب هذه البقعة
          فهل نصبح مثلهم

          اما الاستر فانا اعرف انه يعمل على الفرقاطات
          لذلك قلت فلنكتفي به بحريا

          اذا احضرنا الايجس البري مع الثاد والباتريوت سنكون امنا اجوائنا
          بشكل جيدجدا







          الايجيس البري خلاف انك لا تستطيع تحريكه لأنه ثابت
          فهو بنفسه سيكون هدف لأن موقعه محدد ومعروف وبالتالي استهدافه اسهل من المتحرك
          وهذا اصعب من استهداف مدمرة متحركة ومدججة بترسانة اسلحة هجومية ودفاعية معا

          فلا تنظر للمدمرة على انك ستنشرها فقط في الخليج العربي او البحر الأحمر
          ففي حالة ايران مثلا ممكن ان تنشر المدمرة في خليج عمان مثلا
          وهذا يعني انها ستعطيك حظر جوي على جنوب ايران وقواعدها في بندر عباس او التي خارج الخليج
          بينما يتكفل الطيران بالضفة الشرقية للخليج هجوما والباتريوت والاستر دفاعا

          تعليق


          • #6
            رد: فرص تصدير LCS

            كل هالسنين ومفاوضات على دمج الايجيس واخرتها نتخلى عنهآ !!

            ياخي مواضيع هالبحرية معقدة اكثر من البرية !
            مادري العلة في مين




            تعليق


            • #7
              رد: فرص تصدير LCS

              المشاركة الأصلية بواسطة alfaroq مشاهدة المشاركة
              الايجيس البري خلاف انك لا تستطيع تحريكه لأنه ثابت
              فهو بنفسه سيكون هدف لأن موقعه محدد ومعروف وبالتالي استهدافه اسهل من المتحرك
              وهذا اصعب من استهداف مدمرة متحركة ومدججة بترسانة اسلحة هجومية ودفاعية معا

              فلا تنظر للمدمرة على انك ستنشرها فقط في الخليج العربي او البحر الأحمر
              ففي حالة ايران مثلا ممكن ان تنشر المدمرة في خليج عمان مثلا
              وهذا يعني انها ستعطيك حظر جوي على جنوب ايران وقواعدها في بندر عباس او التي خارج الخليج
              بينما يتكفل الطيران بالضفة الشرقية للخليج هجوما والباتريوت والاستر دفاعا


              لكي تصل له انت تحتاج ان تتجاوز منظومات كثيرة تنتهي بسكاي جارد
              هذا اذا قدرت ان ترصده
              واذا كنت تملك منصه تصل اليه
              الامر صعب جدا

              اما المدمره فالوصول لها في مساحة ضيقة ومياه ضحله
              هو امر اسهل
              سواء بصواريخ ساحلية او زوارق صاروخية او غواصات جيب او الغام ... الخ

              اذا المخاطر على المدمرة اكبر

              بالنسبة لنشر المدمره في بحر العرب فهذا امر اكثر منطقية
              ولكنه ليس بتلك الاهمية حاليا
              لاننا لا نطل على بحر العرب وليست لنا سواحل عليه




              تعليق


              • #8
                رد: فرص تصدير LCS

                المدمرة لن تدخل الخليج الى في حال وقت ضربة استباقية ايذ كانت تحمل الكروز

                اما ايذا كانت محمله بالايجس فهي ستكون في الخليج العربي دائمآ

                من ناحية ثانيه يجب ان لا نعطي الصواريخ الايرانية بالغ الاهتمام بسبب انها صواريخ تعتمد على الحظ

                الخطر من السواحل الايرانية

                تعليق


                • #9
                  رد: فرص تصدير LCS

                  طيب يعني خلاص ما عاد فيه ؟ عقب كل هالحكي اللي طلع عن إهتمامنا بها !

                  أتمنى إن حكومتنا تشتري مدمرة مثل تايب 45 او مثيلتها الأمريكية.

                  تعليق

                  ما الذي يحدث

                  تقليص

                  الأعضاء المتواجدون الآن 2. الأعضاء 0 والزوار 2.

                  أكبر تواجد بالمنتدى كان 182,482, 05-21-2024 الساعة 06:44.

                  من نحن

                  الامن الوطني العربي نافذة تطل على كل ما يتعلق بالعالم العربي من تطورات واحداث لها ارتباط مباشر بالمخاطر التي تتهددنا امنيا، ثقافيا، اجتماعيا واقتصاديا... 

                  تواصلوا معنا

                  للتواصل مع ادارة موقع الامن الوطني العربي

                  editor@nsaforum.com

                  لاعلاناتكم

                  لاعلاناتكم على موقع الامن الوطني نرجو التواصل مع شركة كايلين ميديا الوكيل الحصري لموقعنا

                  editor@nsaforum.com

                  يعمل...
                  X