إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014

    بسم لله الرحمن الرحيم

    سيخصص هذا الموضوع لتغطية ومتابعة اخبار وفعاليات معرض فانبرا الدولي للطيران 2014 والذي سيقام في بريطانيا خلال الفترة 14-20 يوليو الحالي



    وهنا الموقع الرسمي للمعرض

    Farnborough International Exhibition & Conference Centre, Venue, Event, M3, Motorway, Site visit

  • #2
    رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014

    جميل جداً و أرجو تغطيت معرض Eurosatory في باريس وشـــــــكراً.

    تعليق


    • #3
      رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014

      أول طائرة بريطانية من طراز F-35B Lightning II كان مخطط لها ان تحلق لاول مرة في الاجواء البريطانية خلال المعرض في يوم الافتتاح الاثنين 14 يوليو

      لكن لن يحصل ذلك بسبب عدم الحصول على الموافقة من وزارة الدفاع الامريكية نتيجة للحادث الذي حصل لاحدى طائرات F-35 نتيجة لاشتعال النيران في محركها

      مؤتمر صحفي سيعقد صباح يوم الافتتاح لتوضيح اكثر حول حادث اشتعال المحرك في المقاتلة F-35 ,, ولازالت الآمال معقودة لتشارك المقاتلة البريطانية F-35B العرض الجوي في نهاية المعرض


      FARNBOROUGH: No F-35 appearance for opening day

      A Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter will not be making an appearance during the opening day of the aerospace industry's signature gathering for 2014, the event's organiser has confirmed.

      "Unfortunately the F-35B Lightning II will not be displaying at the Farnborough International Airshow tomorrow, Monday 14 July," their statement says. "The aircraft is still awaiting US DoD [Department of Defense] clearance but we are hopeful that it will fly at the airshow by the end of the week."

      Four US Marine Corps aircraft are currently at NAS Patuxent River in Maryland, having been prepared to make the type's first transatlantic crossing; originally scheduled for early this month. All F-35s remain grounded, under an order imposed following a fire in a Pratt & Whitney F135 engine late last month.

      Further details about the grounding incident and return to flight process could be disclosed during a media briefing which will take place on the morning of the show's opening day. This will involve Lockheed chief executive Marillyn Hewson and US under secretary of defense for acquisition, technology and logistics Frank Kendall.

      Delays to the short take-off and vertical landing aircraft departing the USA also prevented the type from making its planned air show debut at the 11-13 July Royal International Air Tattoo.



      A Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter will not be making an appearance during the opening day of the aerospace industry's signature gathering for 2014, the event's organiser has confirmed.

      تعليق


      • #4
        رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014

        دفعة قوية للتايفون تعزز فرصة حصولها على عقود دولية وذلك بتزويدها بردار ذو صفيف مسح الكتروني نشط AESA اذ تم تعديل طائرة الاختبار البريطانية احادية المقاعد IPA5 ترانش 1 لتحمل هذا الرادار وقامت باول رحلة تجريبية لها الاسبوع الماضي

        وسنتظم لها طائرة الاختبار الالمانية ثنائية المقاعد IPA8 والتي جهزت منذ البداية بالرادار Captor-E AESA اذ خرجت اخيراً من خط التجميع النهائي أواخر الشهر الماضي وستسلم الى سلاح الجو الالماني في نهاية المطاف ,, ومشروع IPA5 سوف يفتح الابواب امام الشركاء الاربعية بتطوير اساطيل طائراتهم القديمة (ترانش 1) بتطويرها وتزويدها بالرادار AESA او القيام ببيعها



        FARNBOROUGH: Typhoon brews up radar storm


        Eurofighter is wheeling out some heavy artillery for Farnborough, with the world premier on Tuesday of the new Captor-E active electronically scanned array (AESA) radar which it believes will power up its export sales campaign.

        The AESA-equipped aircraft on display is a UK Royal Air Force Tranche 1 single-seater. IPA5 has been extensively modified at BAE Systems' site at Warton in Lancashire to carry Captor-E and performed its first "shakedown" flight last week. The AESA system generates more heat and uses more power than the mechanically-scanned Euroradar Captor-M which has been standard fit on Eurofighters up to now.



        Tranche 3 aircraft now in production are equipped with the liquid cooling and beefed-up electrical supply needed to cope with the AESA system. The first customer aircraft to be fitted with Captor-E – a two-seat Tranche 3A instrumented production aircraft known as IPA8 – was pulled off the final assembly line at Airbus Defence & Space's Manching site near Munich late last month and will ultimately be delivered to the German air force.

        Mechanically-scanned systems are well known and generally reliable, but AESA systems are increasingly a customer expectation. By ditching a swinging sensor head for an array of fixed-position transmit/receive modules, AESA offers greater redundancy, continuous rather than sweeping coverage and can give improved detection rates.

        The IPA5 project opens the door for Eurofighter partner nation air forces to upgrade their fleets to the latest standard, or sell off some of their older aircraft.
        The show comes after another big week for Eurofighter, in which the first Tranche 3 aircraft built by Italian partner Alenia Aermacchi made its first flight. Test pilot captain Mario Mutti said the aircraft – the 64th for the Italian air force – performed “very well” during its 1h sortie.

        Separately, Eurofighter is also updating its aerodynamics, promising to improve the combat aircraft’s subsonic turn rate by 15%. By year-end it expects to make is final proof-of-concept test flight on an aerodynamic modification kit including leading edge root extensions and extended trailing edge flaps. The kit also features reshaped side-of-cockpit ILS antennae covers, turning them into 70° delta strakes.

        Laurie Hilditch, head of future capabilities at Eurofighter, says the modification kit should give the aircraft the sort of “knife-fight in a phone box” turning capability enjoyed by rivals such as Boeing’s F/A-18E/F or the Lockheed Martin F-16, without sacrificing the transonic and supersonic high-energy agility inherent to its delta wing-canard configuration.

        ​Eurofighter is wheeling out some heavy artillery for Farnborough, with the world premier on Tuesday of the new Captor-E active electronically scanned array (AESA) radar which it believes will power up its export sales campaign.

        تعليق


        • #5
          رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014











          تعليق


          • #6
            رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014



            تعليق


            • #7
              رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014







              تعليق


              • #8
                رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014

                لا مشاركة عسكرية روسية بالمعرض
                مقاتلات "ميغ" و"سوخوي" لا تصل إلى معرض فانبره


                Фото: РИА Новости


                أحجمت الحكومة البريطانية عن توجيه الدعوة إلى ممثلي الدولة الروسية ليشاركوا في معرض فانبره للطيران لأسباب سياسية تتعلق بالأزمة المتفاقمة في أوكرانيا



                رفضت السلطات البريطانية منح تأشيرة دخول لوفد روسي رسمي إلى معرض فانبره للطيران والدفاع بسبب الأزمة الأوكرانية.
                وأوضحت وزارة الخارجية البريطانية أنها توجه الدعوة إلى ممثلي الدول الأجنبية ليحضروا معرض فانبره كضيوف للدولة البريطانية، مؤكدة أنها لم توجه الدعوة إلى ممثلي الدولة الروسية ليشاركوا في معرض فانبره 2014.
                واتهمت وزارة الخارجية البريطانية روسيا بالمسؤولية عن الأزمة في أوكرانيا التي يحاول قادتها الجدد أن يستعيدوا السيطرة على مناطق خرجت عن نطاق سيطرة المتطرفين الذين استولوا على السلطة في العاصمة كييف عن طريق الانقلاب، حيث قالت إن الحكومة البريطانية لم توجه الدعوة إلى ممثلي الدول الروسية "بسبب أعمال روسيا في أوكرانيا".
                وأقدمت الحكومة البريطانية على "تسييس" معرض تجاري وفقا لما قاله نائب وزير الخارجية الروسي أليكسي ميشكوف لوكالة أنباء نوفوستي.
                وكان يمكن أن تخطف مقاتلتا "ميغ 25" و"سوخوي 35" الروسيتان ومروحية "كا-52" أضواء معرض فانبره ولكن السلطات البريطانية منعتها من الوصول إلى فانبره.
                ويعد معرض فانبره واحدا من أكبر المعارض من نوعه في العالم.
                اhttp://arabic.ruvr.ru/news/2014_07_14/274618094/



                تعليق


                • #9
                  رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014

                  مبادلة تشارك في معرض فارنبورو الدولي للطيران في بريطانيا
                  12:45 PM 2014-07-14
                  تشارك " مبادلة للتنمية" في معرض "فارنبورو" الـ 49 الدولي للطيران الذي سيقام في المملكة المتحدة خلال الفترة من 14 إلى 20 يوليو الجاري.وستشارك في هذا الحدث الهام أربعة شركات تابعة لمجموعة "مبادلة" تعمل في قطاع صناعة الطيران والخدمات الدفاعية وهي شركة "بياجيو آيرو" والمركز العسكري المتطور للصيانة والإصلاح والعمرة "أمرك" وشركة "ستراتا" للتصنيع وشركة سند لحلول الطيران وذلك بهدف اكتشاف فرص جديدة لشراكات مستقبلية.وستقوم شركة "بياجيو آيرو" خلال المعرض بعرض نظام القيادة بدون طيار وهو أحدث ما تم تصميمه من أجل المهام الاستخبارية والمراقبة والاستطلاع..كما ستقوم الشركة بعرض نسختها الجديدة من الطائرة "بي 180" وهي الطائرة "أفانتي إيفو" والتي تعمل بأسرع محرك توربيني متعدد المهام وأكثرها تقدما في العالم حيث يقدم أداء يصل لسرعة الضوء وستعرض الشركة أيضا طائرة الدورية متعددة المهام "ام بي ايه" وهي الطائرة المتقدمة من ناحية التقنية والكفاءة والقادرة على المنافسة في تنفيذ المهام الخاصة ولتنفيذ مهام متعددة وذلك على الأرض والبحر والسواحل.وقال حميد الشمري الرئيس التنفيذي لقطاع صناعة الطيران والخدمات الهندسية في "مبادلة" يقدم معرض "فارنبورو" منصة عالمية مثالية لشركاتنا المشاركة فيه وذلك للقاء الشركات الرائدة في هذا القطاع ومناقشة سبل التعاون والشراكات القائمة بالإضافة إلى توفير فرص جديدة لشراكات مستقبلية.. ويشكل هذا المعرض فرصة لنا لعرض قدراتنا ومنتجاتنا وخدماتنا لزبائننا العالميين وذلك كجزء من هدفنا لتطوير قطاع صناعة الطيران والخدمات الدفاعية في إمارة أبوظبي.
                  WAM

                  تعليق


                  • #10
                    رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014

                    السلام عليكم

                    ممكن احد يعلمنا اسم ومهام الطائره هذي اذا تكرمتو

                    AbuNorah

                    تعليق


                    • #11
                      رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014

                      المشاركة الأصلية بواسطة المستمشقص مشاهدة المشاركة
                      السلام عليكم

                      ممكن احد يعلمنا اسم ومهام الطائره هذي اذا تكرمتو

                      Avro vulcan

                      تعليق


                      • #12
                        رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014

                        المشاركة الأصلية بواسطة جبل النار مشاهدة المشاركة
                        Avro vulcan
                        طيب وش وضعها من الاعراب ، هل تستحق الاقتناء ؟
                        RULE FOR A GUNFIGHT
                        Be polite. Be professional. But, have a plan to kill everyone you meet


                        تعليق


                        • #13
                          رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014

                          المشاركة الأصلية بواسطة abo.hmeed مشاهدة المشاركة
                          طيب وش وضعها من الاعراب ، هل تستحق الاقتناء ؟
                          هذي طلعت من سنة السبلة

                          تعليق


                          • #14
                            رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014

                            اليوروفايتر تكشف عن الرادار الجديد AESA الخاص بالتايفون والتي زودت به الطائرة IPA5 ترانش 1 البريطانية اذ تم عرضها خلال المعرض











                            EUROFIGHTER TYPHOON FLIES INTO FARNBOROUGH INTERNATIONAL AIRSHOW WITH NEW AESA RADAR SYSTEM


                            Innovative AESA radar reconfirms Eurofighter as most advanced swing-role/multi-role aircraft available on the market

                            Eurofighter GmbH and Euroradar, together with BAE Systems, have delivered and installed the latest generation Active Electronically Scanned Array (AESA) Captor-E radar on an operating Instrumented Production Aircraft (IPA) for flight testing.

                            The new capability, installed on Instrumented Production Aircraft IPA5, which flew into the Farnborough International Airshow, was showcased for the first time on a Eurofighter Typhoon in a special facility at the show today, Tuesday 15th July 2014.

                            This major development milestone underpins the commitment of the stakeholders to delivering a radar that will fully meet the requirements of the Eurofighter Partner Nations and export customers operational needs to beyond 2040.

                            Eurofighter CEO Alberto Gutierrez said: “This AESA radar capability will further improve the Eurofighter Typhoon's combat effectiveness, allowing Typhoon to continue to maintain its superiority over other available combat aircraft. The radar will fit both Tranche 2 and Tranche 3 aircraft offering customers the freedom to retrofit their existing Eurofighter Typhoon aircraft when required. In terms of competitive advantage, there is no doubt at all that this is a major step forwards for us and it puts us in a very strong position with regard to existing and future opportunities.”

                            This AESA radar will offer a variety of benefits over M-Scan, including increased detection and tracking ranges, advanced air-to-surface capability and enhanced electronic protection measures. The new radar retains the key features of the existing Captor radar architecture in order to exploit the maturity of the current much acclaimed system and will use latest generation technology to concurrently execute a full complement of air-to-air and air-to-surface tasks.

                            The key discriminators of the Captor-E are the very large antenna size and the repositioner which gives an extremely Wide Field of Regard (WFoR). The 200 degree field of regard is significantly larger than typical ‘fixed plate’ AESA radars giving Typhoon a significant tactical advantage in air combat and greater situational awareness. The larger antenna allows a greater number of TRMs (transmitter receiver modules) thus greater power and reception leading to earlier target detection and greater utility across the EW spectrum.

                            “Put simply,” said the Eurofighter CEO, “we have now bonded a sensor with an unique combination of power and field of view to the outstanding performance of the Typhoon platform. Couple all this with full swing role and mutli-role capability and the flexible stores options available on the Eurofighter and it now becomes clear why the Eurofighter Typhoon has now reached a state of maturity which makes it a highly desirable aerial asset.”

                            Both Eurofighter and Euroradar have confirmed that the radar has significant growth potential and existing and new customers will be able to participate in tailoring the radar to meet their individual operational requirements.
                            Euroradar is a multi-national consortium lead by Finmeccanica – Selex ES, alongside Airbus Defence & Space and Indra.

                            What does E-Scan radar mean for Eurofighter Typhoon? Find out here: E-Scan Radar

                            ABOUT EUROFIGHTER:

                            Eurofighter Typhoon is the most advanced new generation swing-role combat aircraft currently available on the world market. Seven nations (Germany, the United Kingdom, Italy, Spain, Austria, Saudi Arabia and Oman) have already ordered the Eurofighter Typhoon. Eurofighter Typhoon is currently the largest military procurement programme in Europe.

                            Its high technology strengthens the position of European aerospace industry in the international market. The programme secures more than 100,000 jobs in 400 companies. Eurofighter Jagdflugzeug GmbH manages the programme on behalf of the Eurofighter Partner Companies Alenia Aermacchi, BAE Systems and Airbus Defence and Space in Germany and Spain, which are the most important aviation and aerospace companies in Europe.

                            Since delivery of the first Eurofighter Typhoon to the Royal Air Force in the United Kingdom end of 2003, a total of 412 aircraft have been delivered to six nations. The 100th Eurofighter was delivered to the Royal Air Force in September 2006.

                            تعليق


                            • #15
                              رد: متابعة وتغطية معرض فانبرا الجوي 2014







































                              تعليق

                              ما الذي يحدث

                              تقليص

                              الأعضاء المتواجدون الآن 43. الأعضاء 0 والزوار 43.

                              أكبر تواجد بالمنتدى كان 182,482, 05-21-2024 الساعة 06:44.

                              من نحن

                              الامن الوطني العربي نافذة تطل على كل ما يتعلق بالعالم العربي من تطورات واحداث لها ارتباط مباشر بالمخاطر التي تتهددنا امنيا، ثقافيا، اجتماعيا واقتصاديا... 

                              تواصلوا معنا

                              للتواصل مع ادارة موقع الامن الوطني العربي

                              editor@nsaforum.com

                              لاعلاناتكم

                              لاعلاناتكم على موقع الامن الوطني نرجو التواصل مع شركة كايلين ميديا الوكيل الحصري لموقعنا

                              editor@nsaforum.com

                              يعمل...
                              X