إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

الدبابة الأنسب للمملكة العربية السعودية

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • #61
    رد: الدبابة الأنسب للمملكة العربية السعودية

    المشاركة الأصلية بواسطة Senator مشاهدة المشاركة
    ليست المعضلة بصناعة محرك نفاث فمحرك الأبرامز محرك نفاث جبار وقوي جدااااا من قوتة يحرق كافة أنواع الوقود سواء ديزل أو بنزيت أو كيروسين أو حتى زيت ثقيل
    ويعطي قوة دفع هائلة وسرعة فائقة لكن العيب في هيكل المدرعة وتصميم الجنزير فمستحيل أن يتحملو القوة والسرعة المتولدة من المحرك فبكل بساطة سيتفكك الهيكل ويتآكل الجنزير من قوة الدفع والسرعة الزائدة وتتعطل وستزداد تكلفة الصيانة فلذلك السبب حددة السرعة عند ٧٠ كلم/ س

    احد السلبيات في الابرمز تقريبا هو المحرك التوربيني للاسف
    تفضل و اذا طلبتم سوف أترجم النقاط المهمة لاحقا لأنني لا املك الوقت الان

    Pros:
    Fuel tankers don't need to carry diesel engine specifically for the Abrams
    Can siphon fuel off of most damaged/disabled Army and Air Force vehicles without contaminating its fuel supply
    Unmatched top speed and acceleration
    Very good for the Cold War scenario of a war most likely in Germany
    JP-8 does not wax over in cold weather
    Lighter and smaller than a diesel engine
    More room for fuel and ammo

    Cons
    ~1,000°F (535°C) engine exhaust
    Massive IR signature, allowing for detection and tracking at much longer ranges via infrared sensors
    Requires a lot of cooling to prevent a heat buildup
    JP-8's auto-ignition point is roughly 248°F (~120°C), meaning that any failure with the cooling units or engine heat shield could easily result in an engine fire
    Infantry cannot operate close to the tank, disrupting old tank-infantry operations and complicating transport
    Very bad for operations in urban environments where the infantry otherwise would be near the tank to reduce its vulnerability to point-blank attacks
    Gets 3 gallons per mile (~7 liters per kilometer) off road at half-load
    Requires a larger gas tank, negating the small engine bonus
    Performance with diesel not much better, as the engine is not optimized for diesel
    Range (not combat radius) of ~120 miles (~190km) off-road at full load and ~250 miles (~402 km) in optimal conditions with a full load
    Tanks need to wait for tankers to catch up, negating the top speed and acceleration bonuses
    Downtime allowed a portion of the Iraqi Republican Guard to retreat during the First Persian Gulf War
    Smokers, which create a smokescreen to obscure the tank's visual and IR signatures, removed to prevent engine flameout due to the heat they generate and the low auto-ignition temperature of JP-8
    Smoke grenades used instead, but at a lowered effect and amount
    Very expensive to maintain
    ~25% of the US Army's maintenance budget goes towards the AGT 1500's. Another 25% goes towards the rest of the tank
    Unclear how much of the maintenance cost of the rest of the tank is due to exhaust heat
    Engine not optimized for any fuel, resulting in a lower efficiency when compared to other engines







    عرب نحن ونبقى عربا رضى الشرق أم الغرب أبى / هكذا كنا حماة القيم ننصر المظلوم أو من نكبا
    سوف نصحو من رقاد قاتل نبتنى مجدا يحاكى الكوكبا / لو تصفحتم بطون الكتب لوجدتم للتباهى سببا
    ذلك انا من أمة لاتنحنى تصنع الفجر البهى الأهيبا / عرب نحن ونبقى دائما نعشق العلم ونهوى الأدبا
    ان تخلى بعضنا عن قومه ومشى خلف الأعادى ذنبا/ ومضى مثل سفيه جاهل فسيبقى مستذلا خائبا
    أيها العرب أعيدوا نهضة للأباة الصيد أضحت مطلبا/شمروا عن ساعد الجد الذى يسعد الشرق ويحيى المغربا
    واذكروا عهدا مجيدا خالدا كان بالأمس عزيزا أغلبا / قد غفونا فسلبنا حقنا وكبونا فلقينا الأصعبا
    واكتبوا تاريخ قومى زاهيا بالدم القانى وحوزوا الرتبا / هكذا نحن وهذى حالنا ان سلكنا الحق نلنا الأربا
    عرب نحن ونبقى عربا نرفض الذل ونأبى الذهبا / فسنجنى النصر حلوا شافيا وسنبقى الأوفياء النجبا

    تعليق


    • #62
      رد: الدبابة الأنسب للمملكة العربية السعودية

      المشاركة الأصلية بواسطة صواعق مشاهدة المشاركة

      احد السلبيات في الابرمز تقريبا هو المحرك التوربيني للاسف
      تفضل و اذا طلبتم سوف أترجم النقاط المهمة لاحقا لأنني لا املك الوقت الان

      Pros:
      Fuel tankers don't need to carry diesel engine specifically for the Abrams
      Can siphon fuel off of most damaged/disabled Army and Air Force vehicles without contaminating its fuel supply
      Unmatched top speed and acceleration
      Very good for the Cold War scenario of a war most likely in Germany
      JP-8 does not wax over in cold weather
      Lighter and smaller than a diesel engine
      More room for fuel and ammo

      Cons
      ~1,000°F (535°C) engine exhaust
      Massive IR signature, allowing for detection and tracking at much longer ranges via infrared sensors
      Requires a lot of cooling to prevent a heat buildup
      JP-8's auto-ignition point is roughly 248°F (~120°C), meaning that any failure with the cooling units or engine heat shield could easily result in an engine fire
      Infantry cannot operate close to the tank, disrupting old tank-infantry operations and complicating transport
      Very bad for operations in urban environments where the infantry otherwise would be near the tank to reduce its vulnerability to point-blank attacks
      Gets 3 gallons per mile (~7 liters per kilometer) off road at half-load
      Requires a larger gas tank, negating the small engine bonus
      Performance with diesel not much better, as the engine is not optimized for diesel
      Range (not combat radius) of ~120 miles (~190km) off-road at full load and ~250 miles (~402 km) in optimal conditions with a full load
      Tanks need to wait for tankers to catch up, negating the top speed and acceleration bonuses
      Downtime allowed a portion of the Iraqi Republican Guard to retreat during the First Persian Gulf War
      Smokers, which create a smokescreen to obscure the tank's visual and IR signatures, removed to prevent engine flameout due to the heat they generate and the low auto-ignition temperature of JP-8
      Smoke grenades used instead, but at a lowered effect and amount
      Very expensive to maintain
      ~25% of the US Army's maintenance budget goes towards the AGT 1500's. Another 25% goes towards the rest of the tank
      Unclear how much of the maintenance cost of the rest of the tank is due to exhaust heat
      Engine not optimized for any fuel, resulting in a lower efficiency when compared to other engines






      أنا على علم بعيوب المحرك الأبرامز التوربيني وهذا المحرك هو السبب الرئيسي لعدم مناسبتة لرمال المملكة

      لكن أنا جاوبت على تعليق للأخ نمر حيث قال ان المفروض صناعة محرك توربيني للدبابات فجاوبت على قد السؤال

      لكن أنت تخالفني دون أن تحاول فهم الطرح لمجرد الإختلاف !!


      تحياتي لك
      sigpic

      تعليق


      • #63
        رد: الدبابة الأنسب للمملكة العربية السعودية

        المشاركة الأصلية بواسطة نمر مشاهدة المشاركة
        منذ بداية الجيل الثاني من حروب العصابات في افغانستان والدبابه صارت الهدف الاسهل امام اي حامل م د
        انا شخصيا اشك في مصيرها وفي التكتيكات القائمة عليها
        الا اذا اخترعوا دبابات بمحركات نفاثة تجهل منها ريشه في الحركة

        الـ م د فشلت امام التروفي
        الدبابة تتطور حالها حال البقية


        تعليق

        ما الذي يحدث

        تقليص

        المتواجدون الآن 0. الأعضاء 0 والزوار 0.

        أكبر تواجد بالمنتدى كان 170,244, 11-14-2014 الساعة 09:25.

        من نحن

        الامن الوطني العربي نافذة تطل على كل ما يتعلق بالعالم العربي من تطورات واحداث لها ارتباط مباشر بالمخاطر التي تتهددنا امنيا، ثقافيا، اجتماعيا واقتصاديا... 

        تواصلوا معنا

        للتواصل مع ادارة موقع الامن الوطني العربي

        editor@nsaforum.com

        لاعلاناتكم

        لاعلاناتكم على موقع الامن الوطني نرجو التواصل مع شركة كايلين ميديا الوكيل الحصري لموقعنا

        editor@nsaforum.com

        يعمل...
        X