According to news reports this week, the Indian Air Force (IAF) might have to wait longer before it can induct
its first fifth-generation fighter aircraft (FGFA) after Russia, with which it is co-producing the platform, imposed delays and unexpectedly hiked development costs.
Despite the U.S. encouraging India to join the fifth-generation
F-35 Joint Strike Fighter consortium, New
Delhi committed itself to the Sukhoi/ Hindustan Aeronautics Limited (HAL) FGFA variant of the Sukhoi PAK FA PMF T-50,
Under the two-decade, US$35 billion program — India’s largest single-item defense investment ever — the IAF was to receive three variants of the aircraft in 2014, 2017, and 2019, with the final version entering service from 2020 (since then induction has been pushed to 2022). The IAF intended to induct a total of 200 FGFAs — 166 single-seats and 44 twin-seats — but that number has since been trimmed down to 144 single seaters,
ostensibly for financial considerations.
According to Russia’s Federal Service for Military-Technical Cooperation, the first Sukhoi/HAL prototype is now expected to appear sometime in 2015-2016, one to two years behind schedule.
تبعا للتقارير الاخباريه هذا الاسبوع فان القوات الجويه الهنديه ستضطر للانتظار فتره اطول من المخطط قبل ادخالها لطائرة الجيل الخامس "FGFA " بعد روسيا والتي تشترك معها الهند في مشروع لانتاج الطائره وذلك بسبب ارتفاع تكاليف التطوير
وعلى الرغم من التشجيع الامريكي للهند للدخول بشراكه لانتاج طائرات F-35 الا ان نيودلهي التزمت بالانتاج المشترك بين هال الهنديه وسوخوي الروسيه لانتاج طائرة الجيل الخامس "FGFA "والمشتقه من T-50 الروسيه المعروفه بالباك فا
وعلى مدى عقدين من الزمن واستثمار مبلغ 35 مليار دولار في البرنامج " ويعتبر هذا اكبر استثمار للهند في مجال الدفاع على الاطلاق " وستستلم الهند بمقتضى خطة البرنامج على 3 نسخ من الطائره ستدخل بالتعاقب في اعوام 2014 , 2017 , 2019 واخر نسخه ستدخل عام 2020 وقد تم دفع الموعد الى عام 2022 وكانت الهند تخطط لانتاج 200 مقاتله "FGFA" منهم 166 بمقعد واحد و44 بمقعدين الى ان الرقم خفض الى 144 طائره بمقعد فقط وذلك لاسباب تمويليه
وحسب التقارير الروسيه فانه نتيجه لهذه المشكله " مشكلة ارتفاع التكلفه والتمويل " فان النموذج الاول للطائره سيظهر بين عامي 2015 - 2016 بتأخير من عام الى عامين من الجدول المخطط
its first fifth-generation fighter aircraft (FGFA) after Russia, with which it is co-producing the platform, imposed delays and unexpectedly hiked development costs.
Despite the U.S. encouraging India to join the fifth-generation
F-35 Joint Strike Fighter consortium, New
Delhi committed itself to the Sukhoi/ Hindustan Aeronautics Limited (HAL) FGFA variant of the Sukhoi PAK FA PMF T-50,
Under the two-decade, US$35 billion program — India’s largest single-item defense investment ever — the IAF was to receive three variants of the aircraft in 2014, 2017, and 2019, with the final version entering service from 2020 (since then induction has been pushed to 2022). The IAF intended to induct a total of 200 FGFAs — 166 single-seats and 44 twin-seats — but that number has since been trimmed down to 144 single seaters,
ostensibly for financial considerations.
According to Russia’s Federal Service for Military-Technical Cooperation, the first Sukhoi/HAL prototype is now expected to appear sometime in 2015-2016, one to two years behind schedule.
تبعا للتقارير الاخباريه هذا الاسبوع فان القوات الجويه الهنديه ستضطر للانتظار فتره اطول من المخطط قبل ادخالها لطائرة الجيل الخامس "FGFA " بعد روسيا والتي تشترك معها الهند في مشروع لانتاج الطائره وذلك بسبب ارتفاع تكاليف التطوير
وعلى الرغم من التشجيع الامريكي للهند للدخول بشراكه لانتاج طائرات F-35 الا ان نيودلهي التزمت بالانتاج المشترك بين هال الهنديه وسوخوي الروسيه لانتاج طائرة الجيل الخامس "FGFA "والمشتقه من T-50 الروسيه المعروفه بالباك فا
وعلى مدى عقدين من الزمن واستثمار مبلغ 35 مليار دولار في البرنامج " ويعتبر هذا اكبر استثمار للهند في مجال الدفاع على الاطلاق " وستستلم الهند بمقتضى خطة البرنامج على 3 نسخ من الطائره ستدخل بالتعاقب في اعوام 2014 , 2017 , 2019 واخر نسخه ستدخل عام 2020 وقد تم دفع الموعد الى عام 2022 وكانت الهند تخطط لانتاج 200 مقاتله "FGFA" منهم 166 بمقعد واحد و44 بمقعدين الى ان الرقم خفض الى 144 طائره بمقعد فقط وذلك لاسباب تمويليه
وحسب التقارير الروسيه فانه نتيجه لهذه المشكله " مشكلة ارتفاع التكلفه والتمويل " فان النموذج الاول للطائره سيظهر بين عامي 2015 - 2016 بتأخير من عام الى عامين من الجدول المخطط
تعليق