إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

القوات الجوية تستعد للمشاركة في "العلم الأخضر" ببريطانيا

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • رد: القوات الجوية تستعد للمشاركة في "العلم الأخضر" ببريطانيا

    الطائرات السعودية المشاركة في التمرين 4 تايفون و4 ترنيدو و9 c-130 و3 طائرات تزود بالوقود mrtt وطائرة سيسنا لنقل كبار الشخصيات

    البريطانيين شاركوا ب7 ترنيدو و10 تايفون ,,,,,,,

    تعليق


    • رد: القوات الجوية تستعد للمشاركة في "العلم الأخضر" ببريطانيا

      المشاركة الأصلية بواسطة typhon99 مشاهدة المشاركة
      التايفون السعودية المشاركة في التمرين أحدث من التايفون البريطانية بإستثناء التايفون التي شاركت من السرب 29 البريطاني ,شاركت طائرتين تايفون ترانش ثالث !
      اي طائرتين تقصد ؟ لان طائرات ترانش 3A لم تسلم ولم تدخل الخدمة بعد في اي دولة واول طائرة مقرر ان تسلم في اخر السنة هذه 2013 او بداية 2014 لسلاح الجو البريطاني

      طائرات التايفون البريطانية المشاركة بالتمرين هي

      السرب 29
      ZJ815/BN (ترانش 1 بلوك 5) ثانئية المقاعد T3
      ZK306/BT (ترانش 2 بلوك 8 بي) احادية المقاعد FGR4
      ZK328/BS (ترانش 2 بلوك 10) احادية المقاعد FGR4
      ZK379/BB (ترانش 2 بلوك 9) ثنائية المقاعد T3
      ZK380/BG (ترانش 2 بلوك 9) ثنائية المقاعد T3

      السرب 11
      ZJ912/DR (ترانش 1 بلوك 5) احادية المقاعد FGR4
      ZJ931/DA (ترانش 1 بلوك 5) احادية المقاعد FGR4
      ZK305/DE (ترانش 2 بلوك 8 بي) احادية المقاعد FGR4
      ZK323/DN (ترانش 2 بلوك 10) احادية المقاعد FGR4

      السرب 3
      ZK309/QO-P (ترانش 2 بلوك 8 بي) احادية المقاعد FGR4


      اما طائرات التايفون السعودية فهي (من السرب الثالث)

      310 (ترانش 2 بلوك 9) احادية المقاعد FGR5
      312 (ترانش 2 بلوك 9) احادية المقاعد FGR5
      313 (ترانش 2 بلوك 9) احادية المقاعد FGR5
      322 (ترانش 2 بلوك 10) ثنائية المقاعد T54

      تعليق


      • رد: القوات الجوية تستعد للمشاركة في "العلم الأخضر" ببريطانيا

        المشاركة الأصلية بواسطة Hawk 205 مشاهدة المشاركة
        اي طائرتين تقصد ؟ لان طائرات ترانش 3A لم تسلم ولم تدخل الخدمة بعد في اي دولة واول طائرة مقرر ان تسلم في اخر السنة هذه 2013 او بداية 2014 لسلاح الجو البريطاني

        طائرات التايفون البريطانية المشاركة بالتمرين هي

        السرب 29
        ZJ815/BN (ترانش 1 بلوك 5) ثانئية المقاعد T3
        ZK306/BT (ترانش 2 بلوك 8 بي) احادية المقاعد FGR4
        ZK328/BS (ترانش 2 بلوك 10) احادية المقاعد FGR4
        ZK379/BB (ترانش 2 بلوك 9) ثنائية المقاعد T3
        ZK380/BG (ترانش 2 بلوك 9) ثنائية المقاعد T3

        السرب 11
        ZJ912/DR (ترانش 1 بلوك 5) احادية المقاعد FGR4
        ZJ931/DA (ترانش 1 بلوك 5) احادية المقاعد FGR4
        ZK305/DE (ترانش 2 بلوك 8 بي) احادية المقاعد FGR4
        ZK323/DN (ترانش 2 بلوك 10) احادية المقاعد FGR4

        السرب 3
        ZK309/QO-P (ترانش 2 بلوك 8 بي) احادية المقاعد FGR4


        اما طائرات التايفون السعودية فهي (من السرب الثالث)

        310 (ترانش 2 بلوك 9) احادية المقاعد FGR5
        312 (ترانش 2 بلوك 9) احادية المقاعد FGR5
        313 (ترانش 2 بلوك 9) احادية المقاعد FGR5
        322 (ترانش 2 بلوك 10) ثنائية المقاعد T54
        أقصد الطائرات ZK379/BB و ZK380/BG

        تعليق


        • رد: القوات الجوية تستعد للمشاركة في "العلم الأخضر" ببريطانيا

          المشاركة الأصلية بواسطة typhon99 مشاهدة المشاركة
          أقصد الطائرات ZK379/BB و ZK380/BG
          هذه ترانش 2 بلوك 9 ثنائية المقاعد

          اتوقع ان سبب الخلط هو الرمز T3 ,, وهذا الرمز لا يرمز لل Tranche 3 بل هو ترميز للتايفون التدريبية ذات المقعدين

          تعليق


          • رد: القوات الجوية تستعد للمشاركة في "العلم الأخضر" ببريطانيا

            المشاركة الأصلية بواسطة Hawk 205 مشاهدة المشاركة
            هذه ترانش 2 بلوك 9 ثنائية المقاعد

            اتوقع ان سبب الخلط هو الرمز T3 ,, وهذا الرمز لا يرمز لل Tranche 3 بل هو ترميز للتايفون التدريبية ذات المقعدين
            نعم t3 خربطني,, حتى المصدر البريطاني يخربط وما وصفها بطائرات تدريب ,,, شكرا على التوضيح

            تعليق


            • رد: القوات الجوية تستعد للمشاركة في "العلم الأخضر" ببريطانيا

              المشاركة الأصلية بواسطة typhon99 مشاهدة المشاركة
              نعم t3 خربطني,, حتى المصدر البريطاني يخربط وما وصفها بطائرات تدريب ,,, شكرا على التوضيح
              العفو اخوي
              المصادر البريطانية وحتى الاوروبية معروف لديهم الرمزين للتايفون (T1,T3) تعني طائرات تدريبية بمقعدين , والحرف T من كلمة Trainer لذلك لن تجد اي اشارة منهم على انها بمقعدين لان هذا الرمز متعارف لديهم , اما الرمز FGR4 فمعناها تايفون مقاتلة بمقعد واحد

              اما الطائرات السعودية فأخذت الرمز FGR5 للتايفون المقاتلة (احادية المقاعد) والرمز T54 للتايفون التدريبية (ذات مقعدين)

              تعليق


              • رد: القوات الجوية تستعد للمشاركة في "العلم الأخضر" ببريطانيا

                Enjoy the videos and music that you love, upload original content and share it all with friends, family and the world on YouTube.

                تعليق


                • رد: القوات الجوية تستعد للمشاركة في "العلم الأخضر" ببريطانيا

                  مع ان جميع طائرات التايفون السعودية المشاركة هي ضمن السرب الثالث
                  لكن الأطقم من السرب العاشر كانت ايضا مشاركة

                  The RSAF Typhoons were flown by crews from 10 Squadron for the duration of the Exercise.

                  تعليق


                  • رد: القوات الجوية تستعد للمشاركة في "العلم الأخضر" ببريطانيا

                    تقرير مجلة AirForces monthly عدد November 2013 عن التمرين


                    EXERCISE REPORT SAUDI GREEN FLAG 2013

                    We’re Flying Tornado in the same role as the RAF, in air-to ground
                    missions, and the Typhoon in air-to-air, again like
                    the RAF. We’re combining the two platforms together


                    MORE THAN six years ago, in
                    August 2007, RAF Lossiemouth
                    in Moray played host to Panavia
                    Tornado aircraft and personnel
                    from the Royal Saudi Air Force
                    (RSAF – al-Quwwat al-Jawwiya
                    al-Malakiya as Sa’udiya) as part
                    of Exercise Saudi Green Flag. On
                    that occasion eight Tornado IDSs
                    from 75 Squadron based at Dharan
                    Air Base (AB) deployed to the UK
                    along with supporting Lockheed
                    C-130 Hercules transporters.
                    Fast-forward to 2013 and a lot has
                    changed for Exercise Saudi British
                    Green Flag, held at RAF Coningsby
                    in Lincolnshire between September
                    2 and 13. This time the Saudi
                    hardware comprised Eurofighter
                    Typhoons as well as Tornados. The
                    latter again came from Dharan’s
                    King Abdul Aziz AB, but instead
                    of the desert camouflage worn
                    in 2007, today’s Tornados are
                    painted in a similar grey to that of
                    their RAF counterparts. Another
                    change has been the painting of
                    the words ‘God Bless You’ in both
                    Arabic and English underneath
                    the cockpit, a feature of all Saudi
                    aircraft now. No Typhoons
                    participated in ‘Saudi Green Flag
                    07’ for a very good reason – the
                    first jet wasn’t delivered to the
                    Kingdom until two years later.
                    The first Saudi Typhoon pilots
                    and engineers received part of
                    their training at RAF Coningsby
                    with the RAF’s 29(R) Squadron
                    under Project Salam. The leader
                    of the Saudi detachment for this
                    year’s exercise, Brigadier General
                    Mohammed Al-Shahrani, was the
                    first man to qualify at Coningsby
                    under that programme. Before
                    moving to Typhoon the general
                    had flown both Tornados and
                    Boeing F-15 Eagles. It was during
                    his stay in the UK that he struck
                    up a lasting friendship with Group
                    Captain Johnny Stringer, a fighter
                    pilot through and through, who
                    is one of those privileged to fly
                    Spitfires and Hurricanes with the
                    Battle of Britain Memorial Flight
                    from Coningsby. Gp Capt Stringer
                    has been Officer Commanding RAF
                    Coningsby since October 19, 2012.
                    The exercise, which had been
                    in the planning for around
                    ten months, was a massive
                    logistical challenge – testing the
                    organisational and planning
                    skills of the RSAF to the limit.

                    Moving eight combat aircraft
                    of two different types and
                    capabilities – Typhoon pilots
                    prefer to fly much higher than the
                    Tornados – was no easy task. The
                    aeroplanes are useless without
                    their support infrastructure. As in
                    2007, C-130s provided some of the
                    airlift capability, four of the type
                    making repeated flights to and
                    from the Kingdom to Coningsby.
                    Like its RAF colleagues, the RSAF
                    is in the process of integrating the
                    first three of an eventual six Airbus
                    Military A330MRTTs (Multi-Role
                    Tanker Transport) into its fleet
                    and Exercise Green Flag saw
                    them used for the first
                    time in an overseas
                    deployment or
                    ‘trail’. It’s more
                    than 3,000
                    miles
                    (4,800km) from Saudi Arabia to the
                    UK, but because of the A330MRTT’s
                    remarkable refuelling and carrying
                    capacity all four Typhoons were
                    able to make the journey in one
                    leg. The MRTTs meanwhile were
                    also able to carry more than 200
                    Saudi military personnel and their
                    equipment: remarkably, the first
                    two of the type were not accepted
                    into Saudi service until last
                    February and the third jet did not
                    arrive in the Kingdom until June 25!
                    Gp Capt Stringer explained: “For
                    Coningsby and for the RAF this
                    is a hugely significant exercise,
                    giving the opportunity to fly the
                    same aircraft types with our RSAF
                    friends and to share our tactical
                    thinking and our mutual thoughts
                    on how we employ our platforms.”
                    He said another challenge was for
                    Coningsby to support a detachment
                    from a fellow air force, adding
                    that success could be defined in
                    a number of ways. The fighter
                    pilots, engineers, fighter controllers
                    and the other people the RSAF
                    deployed to the UK will understand
                    and know each other a little bit
                    better; and that “if we ever had
                    to go and fly and fight alongside
                    each other for real, then at the
                    end of this two-week exercise
                    we have the confidence in each
                    other that we’re able to do that”.

                    The group captain explained there
                    was a lot more to the exercise than
                    just the fast jets at Coningsby. “We
                    have embedded RSAF personnel
                    with our GCI [ground controlled
                    intercept] personnel up at Boulmer;
                    we also have them supporting
                    the ‘White Force’, the exercise
                    directing staff. We have RSAF
                    TAC-Ps [tactical air control parties]
                    training as well. I think you can see
                    from that breadth that this is more
                    than just flying some aircraft – it
                    is a significant engagement.”
                    General Al-Shahrani pointed
                    out: “This is the first time for
                    us to deploy Typhoon for a long
                    period outside our Kingdom and
                    that means we’re stretching our
                    logistics support over 3,000 miles
                    [4,800km], which is very important
                    for us. Also it’s the first time for us
                    to use the Airbus MRTT for trailing
                    [providing air-to-air refuelling and
                    logistical support for a deployment
                    of fast jets] from Saudi Arabia,
                    which has proved very successful
                    in this exercise. Those are the two
                    most important things for us.”
                    Talking about the Typhoon
                    element of the deployment, he
                    said: “It was a one-shot for us
                    from Saudi Arabia to Coningsby,
                    refuelling three times. That was
                    good enough for us to test the
                    system and the trail. All our logistic
                    support was delivered by C-130s,
                    but we used the MRTT too [for]
                    our main party of personnel to
                    the UK. That was a big test for the
                    MRTT and proved the worth of
                    buying the aircraft. I’m sure the
                    RAF agrees with us on such aircraft
                    as the MRTT.” The RSAF’s MRTTs
                    are essentially the same aircraft
                    as the Voyagers being introduced
                    into service with the RAF.
                    Asked whether there were any
                    lessons to be learned for the RAF by
                    the Typhoon trail, Gp Capt Stringer
                    said: “The service has for decades
                    done trails over a significant
                    distance… you’ve had a number
                    of aircraft deployed from the
                    Kingdom to here with a significant
                    amount of gas left at the end of it
                    and a lot of people on board. It’s
                    not a lesson, but what it does give
                    is confidence, if we needed it, that
                    the A330 is a good aircraft and it’s a
                    very competent platform to deploy
                    force at range quickly. It was superb
                    to see the aircraft arrive, all of
                    them, on finals as planned. A very
                    well-executed trail by the RSAF.”
                    Much of the nitty-gritty of the
                    exercise is, understandably,
                    classified, but General
                    Al-Shahrani told AFM: “We’re
                    flying Tornado in the same role
                    as the RAF, in air-to-ground
                    missions, and the Typhoon in
                    air-to-air, again like the RAF.
                    We’re combining the two
                    platforms together.” Gp Capt
                    Stringer elaborated: “Initially,
                    the very first flying serials
                    [flights] were familiarisation,
                    which is exactly what we
                    do when we deploy to other
                    countries; then some that
                    were specific to individual aircraft
                    roles… but we’re looking to build
                    onto that and actually run COMAO
                    [combined air operations] missions
                    so that, as the general was saying,
                    we integrate UK and Saudi Tornado
                    and Typhoon with an increasing
                    level of complexity in the mission.
                    Some of the support we’re drawing
                    on – as well as the GCI – is UK E-3,
                    Cobham Aviation supporting with
                    its DA20 and also 100 Squadron
                    providing ‘Red Air’ assets, so they’re
                    quite developed missions.”

                    Gp Capt Stringer was then
                    asked if it was a campaign-based
                    exercise, or were disparate
                    scenarios played out each day?
                    “There is intelligence support
                    to the serials, but we reset
                    the scenarios to get what we
                    want out of that particular
                    mission.” General Al-Shahrani
                    added: “We are using the
                    ranges in the UK… like the EW
                    [the RAF’s electronic warfare
                    range at RAF Spadeadam,
                    Cumbria] range,” and revealed
                    there are plans to build a similar
                    facility in Saudi Arabia.
                    The group captain emphasised
                    that all UK airspace had been
                    “opened up for this exercise” and
                    explained that Coningsby-based
                    3(F) Squadron was the lead Typhoon
                    unit for the exercise while the
                    Tornado complement comprised
                    crews from RAF Marham’s II(AC)
                    and 31 Squadrons. General
                    Al-Shahrani was asked if the
                    British weather had posed any
                    problems (although this had been
                    the sunniest, warmest summer
                    for many years, the second week
                    of the exercise saw rain and
                    high winds): he explained that
                    although the RSAF trained to fly
                    and fight in all weathers, and both
                    aircraft types are optimised for
                    all weather operations, care was
                    being taken during the exercise
                    not to compromise safety. Gp
                    Capt Stringer pointed out: “In
                    Typhoon you just fly above the
                    weather” – to which the general
                    replied: “Way above the weather!”
                    Talking about the experience level
                    of his crews, the general said: “With
                    an opportunity like this we usually
                    try to bring an assortment, but for
                    the first deployment of Typhoon I
                    picked high to medium-experience
                    crews to make sure that they will
                    do it right. For Tornado, it’s the
                    second time for them to deploy to
                    the UK – and they have experienced
                    and, not inexperienced but perhaps
                    lower experience, crews. When the
                    crews return home they will spread
                    the knowledge they have gained to
                    their colleagues on the squadrons.”
                    Gp Capt Stringer added:
                    “Without making a trite sound
                    bite, it’s not only how you fly, but
                    it’s how you think as well. So in
                    exercises like this, sharing that
                    experience, sharing your thinking,
                    are fundamental to growing
                    your overall capability and your
                    approach to your business. That’s
                    true of aircrew, engineers and
                    everybody involved. There is
                    so much that is generated well
                    beyond a spreadsheet; the fact
                    we have our engineers engaging
                    on a daily basis, that our aircrew
                    from met [meteorological briefing]
                    through to planning, execution
                    and debrief are chatting about it
                    afterwards – you can’t render that
                    as a teaching package, you only get
                    those benefits by getting people
                    together in the same place.”
                    Both leaders would be delighted
                    if there was a similar exchange
                    in the other direction, with RAF
                    Tornados and Typhoons deploying
                    to Saudi Arabia, but as they
                    said, that is not their decision!

                    تعليق


                    • رد: القوات الجوية السعودية تشارك نظيرتها الأمريكية والجيش الأمريكي مناورة «العلم الأخضر»

                      التموية الي على الجنود مو حق البرية ؟؟
                      لماذا لا يرتدون تموية الجوية الازرق ؟؟

                      تعليق


                      • رد: القوات الجوية السعودية تشارك نظيرتها الأمريكية والجيش الأمريكي مناورة «العلم الأخضر»

                        ياجماعة العلم الاخضر شاركنا فيه بالتايفون والتورنيدو
                        والان كيف يعني نشارك مرة ثانية
                        والعلم الاحمر متى

                        تعليق


                        • رد: القوات الجوية السعودية تشارك نظيرتها الأمريكية والجيش الأمريكي مناورة «العلم الأخضر»

                          بالتوفيق لصقورنا الخضر





                          تعليق


                          • رد: القوات الجوية السعودية تشارك نظيرتها الأمريكية والجيش الأمريكي مناورة «العلم الأخضر»

                            المشاركة الأصلية بواسطة Hawk 205 مشاهدة المشاركة
                            يوجد تمرينين باسم العلم الاخضر
                            العلم الاخضر البريطاني وشاركنا بالتايفون والتورنيدو
                            والعلم الاخضر\الاحمر الامريكي وبتكون المشاركة بال ف-15 S
                            تمرينين لكن في موضوع واحد !!

                            تعليق


                            • رد: القوات الجوية السعودية تشارك نظيرتها الأمريكية والجيش الأمريكي مناورة «العلم الأخضر»

                              المشاركة الأصلية بواسطة iimpoosible مشاهدة المشاركة
                              تمرينين لكن في موضوع واحد !!
                              صدقت اخي
                              يبدوا ان احد المشرفين قام بدمج تمرين العلم الاحمر\الاخضر (الامريكي) في موضوع تمرين العلم الاخضر (البريطاني)
                              فابتداءاً من المشاركة رقم (325) وما بعدها فهي خاصة لتمرين العلم الاحمر\الاخضر (الامريكي) وقد تم دمجه مع الموضوع الاصلي لتمرين العلم الاخضر (البريطاني)

                              براي الا يتم هذا الدمج حتى لا يسبب لبس على القراء والاعضاء المتابعين للتمرينين المختلفين ويبقى كل تمرين في موضوع منفصل عن الآخر

                              تعليق


                              • رد: القوات الجوية تستعد للمشاركة في "العلم الأخضر" ببريطانيا

                                [MENTION=10]جبل النار[/MENTION] ^^^^^^
                                55

                                تعليق

                                ما الذي يحدث

                                تقليص

                                المتواجدون الآن 1. الأعضاء 0 والزوار 1.

                                أكبر تواجد بالمنتدى كان 170,244, 11-14-2014 الساعة 09:25.

                                من نحن

                                الامن الوطني العربي نافذة تطل على كل ما يتعلق بالعالم العربي من تطورات واحداث لها ارتباط مباشر بالمخاطر التي تتهددنا امنيا، ثقافيا، اجتماعيا واقتصاديا... 

                                تواصلوا معنا

                                للتواصل مع ادارة موقع الامن الوطني العربي

                                editor@nsaforum.com

                                لاعلاناتكم

                                لاعلاناتكم على موقع الامن الوطني نرجو التواصل مع شركة كايلين ميديا الوكيل الحصري لموقعنا

                                editor@nsaforum.com

                                يعمل...
                                X