رد: بدء عمليات تصنيع طائرات الهوك السعودية
موقع Aviation Week نشر في شهر نوفمبر 2014 (قبل 4 اشهر) مقال يفيد ان شركة BAE قد بدأت في اجراء الاختبارات على اول طائرة Hawk T.165 للسعودية
وقد بدأ المهندسون خلال شهر نوفمبر في اختبار الانظمة الكهربائية ونظام الوقود والهيدروليك للطائرة ذات رقم بناء ST001 والتي كانت قد بدأ في تصنيعها منذ عام 2010 ، وهذه ايضاً اول طائرة يتم بناءها في خط التجميع الجديد في وارتن والذي خصص لطائرات التدريب المتقدم Hawk
الدفعة الجديدة من طائرات Hawk T.165 السعودية سوف تكون مشابهة الى حد كبير لنظيرتها البريطانية لكن تختلف عنها بوجود وصلة بيانات جديدة ، ونظام راديو مختلف مع نسخة محدثة من محرك رولز رويس Adour Mk.951 ، كما ان الطائرات السعودية سوف يكون بامكانها حمل والقاء الذخائر على عكس الطائرات البريطانية
والطائرة ذات رقم البناء ST001 هي واحدة من 15 طائرة سعودية موجودة الان في خط الانتاج ومن المتوقع ان يتم تركيب الاجنحة وتثبيتها مع جسم الطائرة في اوائل العام الحالي 2015 ومن المتوقع ان تجري الرحلة الجوية الاولى لها بحلول شهر مايو 2015
وسيتم تسليم 14 طائرة من اصل 22 طائرة للسعودية بحلول شهر ديسمبر من عام 2016
BAE Systems Powers Up First New-Build Saudi Hawk
WARTON, U.K. – BAE Systems has begun systems tests on the first of 22 new Hawk jet trainers for the Royal Saudi Air Force (RSAF).
موقع Aviation Week نشر في شهر نوفمبر 2014 (قبل 4 اشهر) مقال يفيد ان شركة BAE قد بدأت في اجراء الاختبارات على اول طائرة Hawk T.165 للسعودية
وقد بدأ المهندسون خلال شهر نوفمبر في اختبار الانظمة الكهربائية ونظام الوقود والهيدروليك للطائرة ذات رقم بناء ST001 والتي كانت قد بدأ في تصنيعها منذ عام 2010 ، وهذه ايضاً اول طائرة يتم بناءها في خط التجميع الجديد في وارتن والذي خصص لطائرات التدريب المتقدم Hawk
الدفعة الجديدة من طائرات Hawk T.165 السعودية سوف تكون مشابهة الى حد كبير لنظيرتها البريطانية لكن تختلف عنها بوجود وصلة بيانات جديدة ، ونظام راديو مختلف مع نسخة محدثة من محرك رولز رويس Adour Mk.951 ، كما ان الطائرات السعودية سوف يكون بامكانها حمل والقاء الذخائر على عكس الطائرات البريطانية
والطائرة ذات رقم البناء ST001 هي واحدة من 15 طائرة سعودية موجودة الان في خط الانتاج ومن المتوقع ان يتم تركيب الاجنحة وتثبيتها مع جسم الطائرة في اوائل العام الحالي 2015 ومن المتوقع ان تجري الرحلة الجوية الاولى لها بحلول شهر مايو 2015
وسيتم تسليم 14 طائرة من اصل 22 طائرة للسعودية بحلول شهر ديسمبر من عام 2016
BAE Systems Powers Up First New-Build Saudi Hawk
WARTON, U.K. – BAE Systems has begun systems tests on the first of 22 new Hawk jet trainers for the Royal Saudi Air Force (RSAF).
Engineers began testing the electrical, fuel and hydraulic systems of the aircraft – designated ST001 – in November. The aircraft is significant, as it is the first to be assembled by the company since 2010, and also the first to be produced in the newly reconstituted Hawk assembly line now located at Warton after it was moved from Brough, East Yorkshire, which resulted in the loss of 900 jobs at that facility.
Company officials say there have been significant challenges in restarting the production line and also re-establishing a supply chain that had virtually dried up without orders for the Hawk following the completion of the U.K. Royal Air Force’s 28 Hawk T2s.
Some 60% of the Hawk is now manufactured at Warton, with the remaining 40% at Brough. Warton had previously been responsible only for flight testing the aircraft.
The order from Saudi in 2012, along with an order from Oman in late 2012, gave new impetus to Hawk production. The company is now targeting several Middle Eastern states for potential additional orders which could help to push the number of Hawks built from 998 to more than 1,000.
Phil Hodge, business development director for the Hawk at BAE Systems, said Qatar may be looking for a new jet trainer to replace its aging Alpha Jets. Kuwait – already a Hawk user – may also consider a new-generation trainer as it looks to replace its fleet of F/A-18 Hornets in the coming years. Qatar is also expected to announce the purchase of a new fighter to replace its small fleet of Mirage 2000s. It has already established a new flight training school flying the Pilatus PC-21. Hodge also said the company was submitting a new proposal to the Indian government for an additional batch of Hawks, which could go on to equip the Indian air force’s Surya Kiran aerobatic display team.
The new batch of RSAF Hawks – designated Mk.165s – are broadly similar to their British counterparts but differ with a new data link, a different radio system and an updated version of the Rolls-Royce Adour Mk.951 engine. The Saudi aircraft will also be capable of dropping and firing ordnance, unlike the British aircraft that simulate the process. ST001 is one of 15 of the Saudi aircraft currently on the production line. It will be mated with its wing section early next year and is expected to make a first flight around May 2015.
Fourteen of the 22 aircraft will be delivered to Saudi Arabia by December 2016.
In the meantime, the company continuing deliveries of Typhoons to the RSAF and is in the process of completing the last-ever Tranche 2 standard aircraft CS030.
The remaining 30 aircraft for the RSAF will be Tranche 3 aircraft. The company has also completed delivery of all the British and Saudi two-seat aircraft, with only a trio for the Royal Air Force of Oman to be delivered, unless more orders emerge.
تعليق