إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

    المانيا تخفض ساعات طيران اسطولها من التايفون الى النصف
    بسبب عيب مصنعي
    وايقاف مجمع ايدس للتجميع في المانيا

    مصدر وتفاصيل

    The German Air Force has spotted a manufacturing fault in the hull of Eurofighter Typhoon multirole fighter jet. The Defense Ministry ordered annual flying hours for each aircraft be halved due to the fuselage possibly becoming unstable.

  • #2
    رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

    نفس العيب المصنعي
    محتمل تواجده في اسلحة جو غير سلاح الجو الألماني

    تعليق


    • #3
      رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

      عيب مصنعي
      يعني المشكلة من مصنع EADS في المانيا
      وليس من الطائرة
      طبعا اي دولة اخذت حصه من هذا المصع
      نالت حصتها من هذا العيب


      تعليق


      • #4
        رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

        المشاركة الأصلية بواسطة sals مشاهدة المشاركة
        عيب مصنعي
        يعني المشكلة من مصنع EADS في المانيا
        وليس من الطائرة
        طبعا اي دولة اخذت حصه من هذا المصع
        نالت حصتها من هذا العيب


        العيب في الجزء الخلفي للتايفون
        وهو الجزء الذي تختص بصناعته المانيا لجميع الدول
        حيث انه كل دولة في برنامج التايفون تختص بصناعة اجزاء محددة ليتم تجميعها لاحقا

        تعليق


        • #5
          رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

          وش جاهم الالمان دحدرو
          AbuNorah

          تعليق


          • #6
            رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

            المشاركة الأصلية بواسطة المستمشقص مشاهدة المشاركة
            وش جاهم الالمان دحدرو
            بركات اللوبي اليهودي والايراني ^_^
            بالمناسبة المانيا تحتظن اكبر تجمع للإيرانيين في اوروبا
            والنازيين يصنفون الفرس معهم بنفس العرق وهو العرق الآري
            والذي يعتقدون انه هو العرق الأفضل والذي يجب ان يتسيد الكون وباقي الأعراق تكون عبيد له

            تعليق


            • #7
              رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

              المشاركة الأصلية بواسطة alfaroq مشاهدة المشاركة
              العيب في الجزء الخلفي للتايفون
              وهو الجزء الذي تختص بصناعته المانيا لجميع الدول
              حيث انه كل دولة في برنامج التايفون تختص بصناعة اجزاء محددة ليتم تجميعها لاحقا

              المانيا
              تصنع البدن اللي باللون الازرق



              هل التصريح خرج بشكل رسمي من EADS


              تعليق


              • #8
                رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

                المشاركة الأصلية بواسطة sals مشاهدة المشاركة

                المانيا
                تصنع البدن اللي باللون الازرق



                هل التصريح خرج بشكل رسمي من EADS


                لا أعلم هل صرحت ايدس ام لا
                الخبر كما وضعت في اول مشاركة مصدره موقع روسيا اليوم

                تعليق


                • #9
                  رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

                  المشاركة الأصلية بواسطة alfaroq مشاهدة المشاركة
                  لا أعلم هل صرحت ايدس ام لا
                  الخبر كما وضعت في اول مشاركة مصدره موقع روسيا اليوم

                  عيب مصنعي
                  يعني مشكلة عندهم في التجميع
                  وليس في القطغة
                  لو كانت المشكلة في القطغة لذكروا لذلك
                  ولتم ايقاف طائرات التايفون في جميع الدول
                  مثلما حصل في مشكلة الكرسي سابقا


                  تعليق


                  • #10
                    رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

                    المشاركة الأصلية بواسطة sals مشاهدة المشاركة

                    عيب مصنعي
                    يعني مشكلة عندهم في التجميع
                    وليس في القطغة
                    لو كانت المشكلة في القطغة لذكروا لذلك
                    ولتم ايقاف طائرات التايفون في جميع الدول
                    مثلما حصل في مشكلة الكرسي سابقا


                    حسب الخبر

                    The German Air Force has spotted a manufacturing fault in the hull of Eurofighter Typhoon multirole fighter jet

                    خلل تصنيعي وليس مشكلة تجميع

                    The defect was discovered in the rear section of the aircraft’s hull

                    وهنا مكان الخلل وهو الجزء الخلفي من الهيكل

                    تعليق


                    • #11
                      رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

                      مصدر اخر يتحدث عن نفس الامر
                      ويبدو ان المشكلة كبيرة فعلا



                      Germany has suspended Eurofighter delivers after it was "established, in the context of quality controls that a manufacturing defect has caused a large number of small holes in the rear fuselage of aircraft".


                      The reasons for this are inadequate finishing by the manufacturer BAE Systems, according to a statement issued by the German Ministry of Defense.

                      Since the impact of these problems on the life of the airframe cannot be predicted, a reduction of flight hours recommended by industry was introduced as an additional safety measure.
                      With immediate effect, the service life of the Eurofighter aircraft has been halved, from 3,000 flight hours to 1,500 flight hours.
                      The manufacturing defect described has, according to industry, no impact on the current flight safety and operational capability of the Eurofighter weapon system. Training and deployment operations continue to be assured, the statement added.
                      To avoid any disadvantages and to protect the rights of the Ministry of Defense as a result of this under-performance, acceptance of further aircraft was suspended pending resolution of the commercial aspects of this issue.

                      تعليق


                      • #12
                        رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

                        المشاركة الأصلية بواسطة alfaroq مشاهدة المشاركة




                        The reasons for this are inadequate finishing by the manufacturer BAE Systems, according to a statement issued by the German Ministry of Defense.
                        يبدو ان المشكلة ليست في القطعة التي تصنعها المانيا فقط
                        القضية شائكة
                        واتوقع ان هنالك مشاكل بين BAE Systems والمانيا
                        وهذه المشكلة هي مجرد صراع بين الطرفين
                        في حرب دائرة بينهما
                        على خلفية تقليص المانيا لحصتها من التايفون




                        تعليق


                        • #13
                          رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

                          توضيح من الاستاذ @Hawk 205

                          حسب التقارير الي صدرت اليوم العيب التصنيعي في الجزء الخلفي لبدن الطائرة في ثقوب الربط
                          اول من اكتشف هذا الخلل هي بريطانيا وقامت بتقليل ساعات طيران اسطول التايفون السنوي حتى لا تجهد طائراتها ال100
                          المانيا كانت تحقق بالموضوع منذ شهر اغسطس الماضي والان قررت ان تخفض ساعات الطيران السنوية لاسطول التايفون الى النصف من 3000 ساعاة طيران سنوياً (لجميع الطائرات البالغ 109) الى 1500 ساعة للاسطول كاملاً
                          النمسا ايضاً قررت تخفيض ساعات الطيران السنوية للاسطول كاملاً (15 طائرة) الى الثلث من 6000 ساعة الى 2000 ساعة سنوياً ()وهذا سوف يمنح التايفون النمساوية مدة 15 سنة قبل ان يؤثر هذا العيب على الطائرات والذي سيكون عدم استقرار في الطائرة ولازال التحقيق جاري لمعرفة آثارها اكثر



                          هذا العيب المصنعي يمكن تفاديه في الطائرات المنتجة الجديدة

                          55

                          تعليق


                          • #14
                            رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي

                            تو يكتشفونه ..

                            المفروض ألمانيا تتحمل كافة التكاليف لهذا العيب المصنعي ..

                            تعليق


                            • #15
                              رد: ايقاف التايفون الألمانية بسبب عيب مصنعي


                              نقاط سريعة
                              - المانيا وايطاليا واسبانيا توقف تسلم طائرات جديدة
                              - بريطانيا والسعودية مستمرين بتسلم المقاتلات حسب الجدول الزمني
                              - جميع الطائرات المسلمة لجميع الدول وحتى تاريخ اليوم تعاني من نفس المشكلة
                              - وزارة الدفاع البريطانية تقول عن الموضوع انها اشكالية تصنيع مؤقتة
                              - وزارة الدفاع الالمانية ابلغت البرلمان عن توقف استلامها للطائرات الجديدة تجنبا للعيوب وتمسكا بالمطالبات القانونية
                              - الخطأ التصنيعي مسؤولة عنه شركة BAE البريطانية
                              - العيب التصنيعي يسبب ثقوب صغيرة ولكن بأعداد كبيرة في الجزء الخلفي من هيكل الطائرة
                              - المشكلة لن تؤثر على سلامة الطيران


                              Manufacturing Fault Suspends Typhoon Deliveries to Germany, Italy, Spain


                              Eurofighter Typhoon deliveries to Germany, Italy and Spain have been halted while the fighter company and the governments discuss commercial issues related to the discovery of a manufacturing fault on the rear fuselage of the aircraft, program sources said. Britain, the fourth nation of the pan-European fighter program, is continuing to accept aircraft and a Ministry of Defence spokesman said operation of the combat jet is unaffected by the problem.

                              A letter sent to the German Parliament’s Budget Committee by the Defense Ministry said the suspension of deliveries to the Air Force had been ordered “to avoid any disadvantages and to uphold legal claims,” Bloomberg News reported.

                              Deliveries to Spain are on hold pending the outcome of detailed negotiations relating to commercial factors. These are expected to be resolved in the near future allowing deliveries to recommence, a Eurofighter spokesman said.

                              Deliveries of Typhoons to the British and Saudi air forces are unaffected by the manufacturing issue, according to a BAE Systems spokesman.

                              “We continue to deliver aircraft in accordance with contractual requirements and in line with the schedule required by the Royal Air Force and Royal Saudi Air Force,” the spokesman said.

                              The British fast jet builder last week handed over two of the latest Tranche 3 standard aircraft to the Royal Air Force. The RAF now has 124 of the 160 Eurofighters it has on order, according to figures provided by Eurofighter.
                              Some 418 of the 571 aircraft ordered by the European partner nations and export customers Saudi Arabia, Austria and Oman have been delivered. All aircraft delivered to date have the same problem, said the German MoD letter.

                              The British MoD spokesman described it as a “temporary manufacturing issue” and said it “has had no impact on the RAF’s allotted flying hours and the Typhoon fleet is continuing normal operations.”

                              The fault is related to burring that was not treated correctly around drill holes in the rear part of the fuselage for which BAE is responsible. The problem was discovered earlier this year as part of a quality improvement program involving major components manufacturing, said a Eurofighter spokesman.

                              A number of drilled bolt holes in the rear fuselage were identified as not having been de-burred as part of the standard manufacturing process, he said.

                              Alberto Gutierrez, the Eurofighter CEO, said the consortium was managing a “recently discovered quality issue concerning one of the manufacturing processes used during the assembly of the Eurofighter Typhoon rear fuselage.”

                              Eurofighter manages the Typhoon program on behalf of industrial partners Alenia Aermacchi, BAE and Airbus Defence and Space.
                              Gutierrez downplayed German media speculation that the issue could raise flight safety and military operation issues.
                              We would like to make clear that this issue does not affect flight safety, neither does it impact ongoing fleet flying or limit fleet operations,” he said.

                              Eurofighter has temporarily halved the approved fatigue life of the aircraft to 1,500 hours but the company spokesman said “no aircraft are expected to reach the fatigue-life limitation figure before the issue is resolved.”

                              It is expected to be mid-2015 before the first results are available from a series of tests to prove whether all requirements have been met.
                              “At this time a technical procedure has been triggered in Germany. We are waiting for NETMA [the agency running the program on behalf of the four nations] to investigate whether it affects the whole flight line or just some Eurofighters,” said an Italian Air Force source.
                              “There are parts which are produced for the whole flight line and others which are produced for certain countries. Right now there are no restrictions on flights by Italian Eurofighters,” said the source.
                              “The aircraft are flying in conditions of safety,” said a spokesman for the Italian procurement office. “We are not concerned and we await conclusions. But if there are reductions in flying hours they will be small. The Eurofighter companies will prepare a solution,” he added. ■

                              تعليق

                              ما الذي يحدث

                              تقليص

                              المتواجدون الآن 0. الأعضاء 0 والزوار 0.

                              أكبر تواجد بالمنتدى كان 170,244, 11-14-2014 الساعة 09:25.

                              من نحن

                              الامن الوطني العربي نافذة تطل على كل ما يتعلق بالعالم العربي من تطورات واحداث لها ارتباط مباشر بالمخاطر التي تتهددنا امنيا، ثقافيا، اجتماعيا واقتصاديا... 

                              تواصلوا معنا

                              للتواصل مع ادارة موقع الامن الوطني العربي

                              editor@nsaforum.com

                              لاعلاناتكم

                              لاعلاناتكم على موقع الامن الوطني نرجو التواصل مع شركة كايلين ميديا الوكيل الحصري لموقعنا

                              editor@nsaforum.com

                              يعمل...
                              X