إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • #16
    رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015

    المشاركة الأصلية بواسطة Hawk 205 مشاهدة المشاركة

    شركة Boeing سوف تبدأ العمل على انشاء منشأة تصنيع الطوافات الخفيفة AH-6I خلال العام الجاري

    وقد صرحت الشركة خلال المعرض ان انشاء خط الانتاج لطوافات AH- 6I سوف يكون في ديسمبر 2015 ليبدأ العمل على تجميع اول طوافة في ديسمبر 2016 وسوف يستمر لانتاج 24 طوافة حتى ديسمبر 2017 بواتيرة ثابتة تبلغ طوافتين في الشهر الواحد

    ويوجد فقط عميل واحد حتى الان لهذه الطوافات الهجومية الخفيفة وهي السعودية والتي قد طلبت 24 طوافة

    وهذا بلا أبوك يا عقاب
    وين برنامج التوازن الاقتصادي عن هذه الصفقة وين نقل التقنية ؟
    أحيانا أحس إن البلا فينا حنا وإننا حنا اللي مانبي تصنيع داخلي .
    والله لو اشترطنا ان الخط ينشأ عندنا لقوبل طلبنا بالموافقة خاصه إنه خط جديد ولم ينشأ بعد غير إنها طوافات صغيرة الحجم .

    التحول لدولة صناعية قرار رئيس وتوجه دولة وليس محاولات خجولة من هنا أو هناك .

    تحية لوزير الصناعة
    sigpic

    تعليق


    • #17
      رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015

      الخطوط القطرية تطلب 14 طائرة بوينج قيمتها 4.8 مليار دولار


      باريس - رويترز
      طلبت الخطوط الجوية القطرية عشر طائرات بوينج من طراز 777-8X خلال معرض باريس الجوي اليوم الاثنين ليصل إجمالي حجم طلبياتها من سلسلة طائرات 777X المطورة البعيدة المدى إلى 60 طائرة، وأضافت الشركة أنها طلبت شراء أربع طائرات شحن من طراز 777، ويبلغ إجمالي قيمة الطلبيات 4.8 مليار دولار بالأسعار المعلنة.
      وانتقد الرئيس التنفيذي للخطوط القطرية أكبر الباكر رئيس شركة الطيران الأمريكية دلتا ايرلاينز التي اتهمت الشركة القطرية وغيرها من الناقلات الخليجية الكبيرة بتلقي دعم حكومي ضخم وهو ما تنفيه الشركات الخليجية، وقال الباكر لدى إعلانه عن الصفقة بمعرض باريس الجوي "أتمنى أن يعرف السيد الفاضل بشركة دلتا أننا نوفر المزيد من فرص العمل في الولايات المتحدة عندما نطلب المزيد من الطائرات".
      55

      تعليق


      • #18
        رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015


        تقرير عن الطائرات المشاركة في المعرض





        استعراض المقاتلة الفرنسية الرافال (نجمة المعرض) في اجواء المعرض لليوم الاول


        تعليق


        • #19
          رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015


          استعراض المقاتلة الباكستانية JF-17 -صاحبة اول زبون غير معروف- في اجواء المعرض


          تعليق


          • #20
            رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015


            مشاركة طائرة النقل الاوكرانية AN-178 من شركة Antonov ذات حمولة 18 طن




            Paris Air Show 2015: Antonov debuts An-178 airlifter at Le Bourget

            A highlight for the static display at this year's Paris Air Show is the new Antonov An-178 transport aircraft.

            The twin-jet tactical airlifter is making its debut appearance outside of Ukraine during the event, which is set to run at Le Bourget from 15 to 21 June. This appearance comes just over a month after it began flight trails out of Kiev-Antonov Airport (Gostomel).

            Set to replace the An-12 'Cub', the An-26 'Curl', and the An-32 'Cline' airlifters in the Ukrainian Air Force, the 18-tonne-payload An-178 should also be a viable contender on the international fixed-wing medium-lift market. Its nearest rivals will comprise the Lockheed Martin C-130J-30 Hercules (22 tonnes); the Embraer KC-390 (23 tonnes); and the United Aircraft Corporation-Hindustan Aeronautics Limited Multirole Transport Aircraft (15-20 tonnes).

            Having first been revealed in 2010, the An-178's maiden flight took place on 7 May, though no specific details relating to the flight or test timelines have been revealed.

            The An-178 is essentially an An-158 regional jet with a rear loading ramp (the two types share a number of components, including the front fuselage and cockpit, and nosewheel leg).

            Specifications listed in IHS Jane's All The World's Aircraft: Development & Production give the An-178 a cargo hold measuring 16.65 m including ramp, or 12.85 m excluding ramp; a 2.745 m width at the floor, and a height of 2.75 m; a floor area of 40 m², and a hold volume of 125 m³ (both including the ramp). Its wingspan is 28.84 m, 32.95 m in length, and 10.14 m tall.

            The aircraft has a maximum payload of 18 tonnes and a range of 1,000 km fully loaded. Its cruise speed is 445 kt, and requires a 2,500 m runway from which to operate


            تعليق


            • #21
              رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015


              شركة Boeing تعلن عن طلب قطر لاربع طائرات نقل اخرى من نوع C-17 ليرفع عدد الطائرات من هذا الطراز في الاسطول القطري الى ثمان طائرات

              PARIS: Boeing announces repeat C-17 order for Qatar


              Qatar is to boost its fleet of C-17 strategic transports to total eight aircraft, Boeing confirmed on the opening day of the show.

              The Qatar Emiri Air Force already has four of the giant airlifters in service. “We are very please with the C-17s, and look forward to doubling our fleet to enhance worldwide operations,” says deputy commander Gen Ahmed Al-Malki. The service introduced its first example in 2009.

              A purchase agreement was “recently signed” by Boeing and the Qatar government, the manufacturer says. Its last C-17 will soon roll off the assembly line in Long Beach, California, ending a 279-unit production run.

              ​Qatar is to boost its fleet of C-17 strategic transports to total eight aircraft, Boeing confirmed on the opening day of the show.

              تعليق


              • #22
                رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015

                بالمناسبة جاء وفد قبل شهر من باكستان الى قاعدة الملك فهد وكانت مفاوضات متقدمة على طائرة JF-17 والسعودية ارادتها لتكون طائرة اسناد خفيفه وتدريب متقدم وبتعديلات ووافق الوفد الباكستاني والصيني وكان فيه تقطيع كيكه <<< كلام صديق لي حضر الاجتماع.

                تعليق


                • #23
                  رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015


                  ملخص صفقات اليوم الاول من المعرض


                  Orders & Announcements At The Paris Air Show: Day 1

                  AIRBUS forecasts demand for 32,585 new >100-seat aircraft (22,927 narrowbodies; 8,108 widebodies; 1,550 VLAs), including 804 new freighters, worth $4,900b over next 20 years.

                  GARUDA signed LOIs to order 30 A350s, 30 787-9s and 30 more 737 MAXs (now 80).

                  QATAR AIRWAYS ordered 10 777-8Xs and four 777Fs.

                  GECAS ordered 60 more LEAP-1A-powered A320neo Family aircraft (now 120).

                  SAUDI ARABIAN agreed to order 12 A330-300 Regionals and 30 more A320ceos.

                  EVA AIRWAYS signed LOI to order five 777 Freighters.

                  AIR LEASE CORP ordered one A350-900, one A321ceo and three A320ceos.

                  EMBRAER announced firm orders from COLORFUL GUIZHOU AIRLINES for 17 E190s, SKYWEST for eight E175s, UNITED for 10 E175s, and AIRCASTLE for 15 E190-E2s and 10 E195-E2s.

                  ATR announced firm orders from JAPAN AIR COMMUTER for eight ATR 42-600s and BINTER for six more ATR 72-600s (now 12), and has now sold >1,500 aircraft.

                  WESTJET ENCORE ordered five more Q400s, and has now ordered 36 (21 delivered).

                  EMBRAER has begun assembly of first E190-E2.

                  GKN was selected by Pratt & Whitney to design/manufacture the turbine exhaust case and compressor intermediate case for PW1400G-JM under risk and revenue sharing partnership.

                  ROLLS-ROYCE signed Trent 7000 risk and revenue sharing deals with MITSUBISHI (for combustion modules and all stage LPT blades), ITP (LPT module) and KAWASAKI (IPC module).

                  UTC AEROSPACE SYSTEMS was selected by Boeing to supply 12 separate systems for 777X.

                  ROCKWELL COLLINS was selected by ALAFCO to supply avionics package for 85 A320neos.

                  LIEBHERR-AEROSPACE was selected by Boeing to supply 777X power drive unit/hydraulic motor.

                  PRATT & WHITNEY was selected by Turkish Airlines to supply PW1100G-JMs for 92 A321neos.

                  IAE booked V2500 orders from CIT (5) and BOC Aviation (14) for 19 more A320 Family aircraft.

                  UTC announced plan to divest of SIKORSKY AIRCRAFT
                  either via spin-off or outright sale.



                  تعليق


                  • #24
                    رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015

                    ونسيت اقول ان السعودية خلاص ببتعاقد عليها وقال
                    العميد خالد المشرف سنعلن عنها اذا انتهينا من كافة الاجرائات

                    تعليق


                    • #25
                      رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015

                      المشاركة الأصلية بواسطة MO777MO77 مشاهدة المشاركة
                      بالمناسبة جاء وفد قبل شهر من باكستان الى قاعدة الملك فهد وكانت مفاوضات متقدمة على طائرة JF-17 والسعودية ارادتها لتكون طائرة اسناد خفيفه وتدريب متقدم وبتعديلات ووافق الوفد الباكستاني والصيني وكان فيه تقطيع كيكه <<< كلام صديق لي حضر الاجتماع.

                      المشاركة الأصلية بواسطة MO777MO77 مشاهدة المشاركة
                      ونسيت اقول ان السعودية خلاص ببتعاقد عليها وقال
                      العميد خالد المشرف سنعلن عنها اذا انتهينا من كافة الاجرائات
                      احتمال وارد جداً ان يكون الزبون المجهول للمقاتلة JF-17 هي السعودية

                      وكما جاء خبر اول تصدير للمقاتلة الباكستانية خلال المعرض ، اشار الخبر ان التسليم سيبدأ في عام 2017 ، وهذا يعني ان النسخة المتعاقد عليها هي Block 3 اذ انها ستظهر في نفس العام الذي سيبدأ التسليم لهذا العميل الغير معروف اي في عام 2017

                      طائرات Block 3 ستتميز بامتلاكها رادار AESA او PESA على حسب رغبة الزبون ، وستزود بمستشعر عامل بالشعة تحت الحمراء IRST ، وبنقطة تعليق في الجزء الامامي للبدن مخصص لحاضن التوجيه بالليزر LDP ، وصلة التزود بالوقود ، انظمة والكترونيات طيران محسنة وكذلك ستوسع قائمة الذخائر الخاصة بالمقاتلة

                      تعليق


                      • #26
                        رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015































                        تعليق


                        • #27
                          رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015









                          تعليق


                          • #28
                            رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015







                            تعليق


                            • #29
                              رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015

                              المشاركة الأصلية بواسطة Senator مشاهدة المشاركة
                              وهذا بلا أبوك يا عقاب
                              وين برنامج التوازن الاقتصادي عن هذه الصفقة وين نقل التقنية ؟
                              أحيانا أحس إن البلا فينا حنا وإننا حنا اللي مانبي تصنيع داخلي .
                              والله لو اشترطنا ان الخط ينشأ عندنا لقوبل طلبنا بالموافقة خاصه إنه خط جديد ولم ينشأ بعد غير إنها طوافات صغيرة الحجم .

                              التحول لدولة صناعية قرار رئيس وتوجه دولة وليس محاولات خجولة من هنا أو هناك .

                              تحية لوزير الصناعة
                              للتوضيح خط انتاج الطوافة والتي ستنشؤها شركة Boeing هو لاجل تجهيز الطوافة بالعتاد والانظمة العسكرية فقط ، بينما الطوافة ذاتها ستصنع عن طريق شركة MD Helicopters Inc

                              As had been previously announced, MD Helicopters Inc (MDHI) will provide the green fuselages ahead of systems and weapons integration by Boeing.

                              تعليق


                              • #30
                                رد: متابعة وتغطية معرض باريس الدولي للطيران 2015



                                شركة MBDA تعرض الصاروخ الجديد الثوري CVW102 FlexiS



                                Paris Air Show 2015: MBDA unveils CVW102 FlexiS missile concept



                                Key Points
                                • MBDA has unveiled its latest concept vision, the CVW102 FlexiS missile system at the Paris Air Show 2015
                                • The missile concept is aimed at dramatically improving operational flexibility and reducing logistical burdens on the battlefield of 2035
                                MBDA has unveiled the CVW101 FlexiS air-launched missile concept, its latest concept for future missile systems, at the International Paris Air Show 2015 on 15 June.

                                FlexiS is conceived as being a completely modular with the all-up-round only being assembled once the specific mission parameters have been set. The company's aim with the concept is to deliver a step-change in air power by maximising operational flexibility and minimising logistical burdens.

                                The missile is now the sixth of MBDA's concept vision series, which it began at the 2010 Farnborough International Airshow with the Enforcer concept. The company uses the concept vision format in a similar way to how the automotive industry unveils concept cars: to demonstrate innovative design and challenge its engineers.

                                MBDA envisage that once a range of targets have been identified a production system within an aircraft carrier, or other air base, will assemble the all-up-rounds to take them on. A process the company envisages as taking "within tens of minutes".

                                The final all-up-rounds will be assembled from a mixture of pre-set components, based on four common system architectures derived from innovative technologies. These are: a common composite chassis, a central weapon control unit, and a series of common subsystems. FlexiS would also use a common missile bus for power and communication systems. The bus is envisaged to utilise contactless interfaces to simplify the assembly of the final missile.

                                Within this common framework will slot the specific mission subsystems, including various seeker options, navigation options, warhead options, control surface/airframe options, communication options and propulsion options depending on the target being engaged, the range of the target and any other mission-specific parameters, for example, low collateral damage.

                                MBDA intends that FlexiS would be available in three different calibres: a 180 mm calibre missile in two lengths: 1.8 m and 3 m; a 350 mm calibre missile that would be 3.5 m in length; and a 5.5 m long 450 mm calibre missile. For the purpose of the concept vision study the company focused on the smallest of these calibres.

                                Whichever configuration was chosen the missile would have a standard weight and aerodynamic profile to minimise integration burdens. While FlexiS would in theory be able to form any missile variant out of all the components available, MBDA expects that in order to meet certification requirements, in practice there will be a set of qualified configurations. For the small calibre concept it envisages that these would include: a very short range air-to-air missile (1.8 m long configuration), a short range air-to-air missile (3 m long), a long range air-to-air missile (3 m long), a mid range strike missile (1.8 m long), and an anti-tank missile (1.8 m long).

                                In order to help drive efficiencies and improve the life-cycle of the missile, every component of the FlexiS system will have its own health and usage monitoring system (HUMS). Particularly when the missiles are exposed to extreme stresses, such as carrier landings, MBDA hopes this modular approach to HUMS will produce significant efficiencies, by allowing for the replacement of modules at the end of their service life rather than the need to replace the entire missile, as would otherwise be the case.

                                As a concept vision, the FlexiS missile system is envisaged for the battlefield of 2035. Accordingly, much of the technology planned to enable the concept is not yet available on the marketplace. Technologically, the development of the modular missile system itself and its incorporated technologies is not too far away, MBDA officials said at the Paris Air Show. However in order to enable the missile to provide the efficiencies for which it is designed, it relies upon an extremely sophisticated and automated system of target identification and command and control. It is the creation of the latter that is currently the furthest away, company officials believe.




                                http://www.janes.com/article/52262/p...issile-concept

                                تعليق

                                ما الذي يحدث

                                تقليص

                                الأعضاء المتواجدون الآن 14. الأعضاء 0 والزوار 14.

                                أكبر تواجد بالمنتدى كان 182,482, 05-21-2024 الساعة 06:44.

                                من نحن

                                الامن الوطني العربي نافذة تطل على كل ما يتعلق بالعالم العربي من تطورات واحداث لها ارتباط مباشر بالمخاطر التي تتهددنا امنيا، ثقافيا، اجتماعيا واقتصاديا... 

                                تواصلوا معنا

                                للتواصل مع ادارة موقع الامن الوطني العربي

                                editor@nsaforum.com

                                لاعلاناتكم

                                لاعلاناتكم على موقع الامن الوطني نرجو التواصل مع شركة كايلين ميديا الوكيل الحصري لموقعنا

                                editor@nsaforum.com

                                يعمل...
                                X