رد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
إعـــــــلان
تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.
المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
تقليص
هذا موضوع مثبت
X
X
-
رد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
المشاركة الأصلية بواسطة F15SA مشاهدة المشاركةهناك اشكاليات في تبادل البيانات بين طائرات الجيل الخامس وقد تعاقد البنتاجون مع شركة بوينج الامريكيه لحل الاشكالية .
http://m.aviationweek.com/defense/5t...ule-questioned
الحمد لله جربنا مقاتلاتنا " اف 15 سي / اس - تورنيدو - تايفون " كانت تتجاوب بذات سرعة الاستجابة "real time " وكان تمرير البيانات بيني او حتي مع "الايواكس " التي لدينا بكل طرازتها
بل حتى مقاتلات التحالف الخليجية تحديدا اف 16 الامارتية وا ال اف 18 الكويتية عملت بذات الكفاءه كان لاختلاف جيل الساب الامارتية اثر ملموس في سرعة تبادل البيانات لذلك اول صفقة امارتية بعد عاصفة الحزم كانت الساب وقد تكلمت عن الامر قبل الان في موضوع سابق
aviation-arab.net is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, aviation-arab.net has it all. We hope you find what you are searching for!
وهنا ايضا العمل اتكاملي كفريق قتال ...
aviation-arab.net is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, aviation-arab.net has it all. We hope you find what you are searching for!
اترك تعليق:
-
رد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
المشاركة الأصلية بواسطة نمر مشاهدة المشاركةالتمرين يبدوان انه تخصص في data transmission method and passing parameter سرعة نمط الاتصال واستلام وتسلم الاهداف " اليا " في ضل مواجهة عقاب كاسح يرعة خارقة ..
العمل الجماعي هو اساس الحرب الحديثة بلا شك
اترك تعليق:
-
رد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
المشاركة الأصلية بواسطة Hawk 205 مشاهدة المشاركة
المناورات جمعت الثلاثي F-22 والتايفون والرافال معاً ضد F-15E ، والهدف من هذا التمرين الذي يجري لاول مرة هو لاجل التوافق بين المنظومات الغربية من الجيل الخامس والرابع مع التنسيق الكامل مع بعضها البعض
F-22, Typhoon and Rafale tested in new joint combat exercise
The increasingly cluttered warzone in Syria and the recent shoot down of a Russian Su-24 fighter-bomber by Turkey underscore the need for deeper interoperability, deconfliction and coordination between coalition fighters, according to US Air Force’s top general.
The USA, UK and France have assembled their premiere fighters at Langley AFB for a rare high-end training exercise, which tested interoperability between the fourth and fifth-generation jets.
USAF F-22s have been flying alongside RAF Typhoons and French Air Force Rafales against F-15E Strike Eagles in a two-week deployment that began last week.
“The same kind of deconfliction and communication process that’s being used here is in place in the Middle East,” explained USAF chief of the staff Gen Mark Welsh at a press conference at the base yesterday. “Our air forces there do a lot of work to try and stay in communication so there is less chance for miscommunication or confusion that leads to mistakes or bad decisions.”
The inaugural Trilateral Exercise has been designed to test fighter pilots in realistic “full-spectrum” combat scenarios against advanced air and ground threats with support from combat rescue helicopters and airborne warning and control aircraft.
With relative air superiority in the most recent coalition campaigns in Iraq, Afghanistan and now in Syria against the Islamic State terrorist group, air-to-air engagements remain a real possibility.
That risk was brought to the fore last month when a Turkish F-16 using a Raytheon AIM-9X Sidewinder destroyed a Russian Su-24 for allegedly straying into Turkish airspace.
“It’s a dangerous business. Don’t cross somebody’s border without permission,” Welsh says of the deadly incident. “Any time there are a number of forces operating in close proximity, there is the potential for errors and mistakes and bad things that happen. It’s an ugly environment any time you’re actually conducting combat operations, so people must coordinate and cooperate to do it properly.”
American’s top air superiority fighter, the Lockheed Martin F-22 has trouble communicating with other aircraft including the F-35, and relies on voice radios to relay battlespace information. It can receive but not transmit information via Link 16.
US Air Combat Command datalink and aerial networking requirements official Lt Col Scott Hamilton says it could take another five or six years before the F-22 is modified to join Link 16 networks. As the most common coalition datalink, Hamilton recommended more investment in Link 16 infrastructure modernisation by both American and coalition air forces.
James Drew/Flight International
https://www.flightglobal.com/news/articles/f-22-typhoon-and-rafale-tested-in-new-joint-combat-420130/
العمل الجماعي هو اساس الحرب الحديثة بلا شك
اترك تعليق:
-
رد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
المشاركة الأصلية بواسطة Hawk 205 مشاهدة المشاركةمن خلال متابعتي لا يوجد اي اشارة على توقف او عرقلة لبرنامج التايفون اجمالاً ، حتى ان انتاج طائرات ترانش 3A لازال مستمراً سواءاً في بريطانيا او في المانيا
ودي لو المانيا يعطونا حصتهم
اترك تعليق:
-
رد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
الجمعة ، 18 ديسمبر 2015
الطلعة الجوية الاولى لطائرة تايفون ترانش 3A المانية رقم GS0096/31+36
اترك تعليق:
-
رد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
المشاركة الأصلية بواسطة Cao Cao مشاهدة المشاركة@Hawk 205 خرجت نتائج المناورات بين ال F-22 و اليوروفايتر تايفون و الرافال
المناورات جمعت الثلاثي F-22 والتايفون والرافال معاً ضد F-15E ، والهدف من هذا التمرين الذي يجري لاول مرة هو لاجل التوافق بين المنظومات الغربية من الجيل الخامس والرابع مع التنسيق الكامل مع بعضها البعض
F-22, Typhoon and Rafale tested in new joint combat exercise
The increasingly cluttered warzone in Syria and the recent shoot down of a Russian Su-24 fighter-bomber by Turkey underscore the need for deeper interoperability, deconfliction and coordination between coalition fighters, according to US Air Force’s top general.
The USA, UK and France have assembled their premiere fighters at Langley AFB for a rare high-end training exercise, which tested interoperability between the fourth and fifth-generation jets.
USAF F-22s have been flying alongside RAF Typhoons and French Air Force Rafales against F-15E Strike Eagles in a two-week deployment that began last week.
“The same kind of deconfliction and communication process that’s being used here is in place in the Middle East,” explained USAF chief of the staff Gen Mark Welsh at a press conference at the base yesterday. “Our air forces there do a lot of work to try and stay in communication so there is less chance for miscommunication or confusion that leads to mistakes or bad decisions.”
The inaugural Trilateral Exercise has been designed to test fighter pilots in realistic “full-spectrum” combat scenarios against advanced air and ground threats with support from combat rescue helicopters and airborne warning and control aircraft.
With relative air superiority in the most recent coalition campaigns in Iraq, Afghanistan and now in Syria against the Islamic State terrorist group, air-to-air engagements remain a real possibility.
That risk was brought to the fore last month when a Turkish F-16 using a Raytheon AIM-9X Sidewinder destroyed a Russian Su-24 for allegedly straying into Turkish airspace.
“It’s a dangerous business. Don’t cross somebody’s border without permission,” Welsh says of the deadly incident. “Any time there are a number of forces operating in close proximity, there is the potential for errors and mistakes and bad things that happen. It’s an ugly environment any time you’re actually conducting combat operations, so people must coordinate and cooperate to do it properly.”
American’s top air superiority fighter, the Lockheed Martin F-22 has trouble communicating with other aircraft including the F-35, and relies on voice radios to relay battlespace information. It can receive but not transmit information via Link 16.
US Air Combat Command datalink and aerial networking requirements official Lt Col Scott Hamilton says it could take another five or six years before the F-22 is modified to join Link 16 networks. As the most common coalition datalink, Hamilton recommended more investment in Link 16 infrastructure modernisation by both American and coalition air forces.
James Drew/Flight International
https://www.flightglobal.com/news/articles/f-22-typhoon-and-rafale-tested-in-new-joint-combat-420130/
اترك تعليق:
-
رد الزائررد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
المشاركة الأصلية بواسطة Hawk 205 مشاهدة المشاركةمن خلال متابعتي لا يوجد اي اشارة على توقف او عرقلة لبرنامج التايفون اجمالاً ، حتى ان انتاج طائرات ترانش 3A لازال مستمراً سواءاً في بريطانيا او في المانياههههههههههههههههههههه نروح المنتدى اياه ونقراء كلام نستعجب
عيب البرنامج امران لا خلاف بهما
البريطانييون استغلاليييين بابشع الصور
الالمان لم ينالوا قسطا من الكعك الخاص بالتايفون وهذا امر مزعج لهم بشكل كبيير جدا
3B ربما تراها قريبا بشكل مفاجئ وخصوصا ان البريطانيون قربت ميزانياتهم القادم وبرامجهم ستعجل بها الحكومة نتيجه المخاطر المتحمله على البلاد
وهذا اكييد وغدا لناظره قريب *_*
اترك تعليق:
-
رد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
المشاركة الأصلية بواسطة access1 مشاهدة المشاركةالالمان لم يوقفوا البرنامج ولن يوقفوه هم يريدون استثمار اكبر وتحكم اكبر بالسوق!
اترك تعليق:
-
رد الزائررد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
المشاركة الأصلية بواسطة Hawk 205 مشاهدة المشاركة
الاربعاء ، 16 ديسمبر 2015
طلعة جوية لطائرة التايفون IPA 3 الالمانية ، على الاغلب لاختبار حزمة التطوير P2EA/SRP 14.1
الالمان لم يوقفوا البرنامج ولن يوقفوه هم يريدون استثمار اكبر وتحكم اكبر بالسوق!
اترك تعليق:
-
رد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
الاربعاء ، 16 ديسمبر 2015
طلعة جوية لطائرة التايفون IPA 3 الالمانية ، على الاغلب لاختبار حزمة التطوير P2EA/SRP 14.1
اترك تعليق:
-
رد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
المشاركة الأصلية بواسطة فتى الحرة مشاهدة المشاركةالشرف له هو بأن قابل أحد أبناء هذا الوطن وليس العكس ..
[/CENTER]
انا زرت معرض دبي للحصول على اجابات ، وقد حصلت على هذه الاجابات التي اصبوا اليها عن طريق الطيار Paul Smith ، فشكراً له
اترك تعليق:
-
رد الزائررد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
المشاركة الأصلية بواسطة Hawk 205 مشاهدة المشاركة
وقد كان لي الشرف في مقابلته والتحدث معه حول التايفون خلال معرض دبي للطيران الفائتالشرف له هو بأن قابل أحد أبناء هذا الوطن وليس العكس ..
اترك تعليق:
-
رد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
المشاركة الأصلية بواسطة Hawk 205 مشاهدة المشاركةمن مجلة Eurofighter World الرسمية
الرادار Captor-E سيحتوي على وحدات ارسال واستقبال TRM اكثر من 1400 وحدة
-اضغط على الصورة للتكبير-
طبعاً المتحدث هنا كان للطيار السابق في سلاح الجو البريطاني Paul Smith ، وهو الان يعمل طيار اختبار في برنامج التايفون ، وهو كذلك مدير تطوير القدرات للطائرة Manager Capability Development and Business Winning
وقد كان لي الشرف في مقابلته والتحدث معه حول التايفون خلال معرض دبي للطيران الفائت
اترك تعليق:
-
رد: المقاتلة الأوروبية يوروفايتر تايفون Eurofighter Typhoon
المشاركة الأصلية بواسطة 3z000z-24 مشاهدة المشاركةاذا اخي هوك ستكون كما اشيع سابقا .. عدد الموديولز في الكابتور اي سيكون مابين ١٤٠٠-١٦٠٠
ولا زال البعض يؤمن او يصدق بأن راداري التايفون والرافال قريبين من بعضهم !! مع العلم ان عدد موديولز رادار الرافال يقارب نصف العدد للكابتور اي
اترك تعليق:
سحابة الكلمات الدلالية
تقليص
ما الذي يحدث
تقليص
الأعضاء المتواجدون الآن 8. الأعضاء 0 والزوار 8.
أكبر تواجد بالمنتدى كان 182,482, 05-21-2024 الساعة 06:44.
اترك تعليق: