كانون1/ديسمبر 18, 2024
الشريط

Sikorsky, PZL Mielec and PGZ Ink New Agreement For BLACK HAWK Co-Operation at Farnborough International Airshow

تموز/يوليو 12, 2016 1911

FARNBOROUGH, ENG – July 11, 2016  Sikorsky, a Lockheed Martin company (NYSE: LMT), and its subsidiary PZL Mielec have today signed a memorandum of understanding with Polska Grupa Zbrojeniowa (PGZ), one of the largest defence groups in Europe, under which PGZ companies would have significant involvement in the S-70i™ BLACK HAWK helicopter programme if Sikorsky and PZL Mielec are selected by the Polish government to provide a fleet of multirole helicopters.

The agreement, signed today, underpins Lockheed Martin’s position as a trusted partner for Poland’s national defence.  It has the potential to extend Lockheed Martin’s involvement with Polish industry to include PGZ companies in the development and test of armament solutions for international BLACK HAWK helicopters and the supply of components and assemblies for aircraft and other products manufactured by Sikorsky and PZL Mielec.

PGZ will support the positioning of the multi-role S-70i BLACK HAWK helicopter in Poland as well as potential export markets in Central and Eastern Europe.  The agreement is subject to a decision by Poland’s government to procure BLACK HAWK helicopters, which are produced at PZL Mielec.

“With PGZ as our strategic partner, we share a similar vision for innovation and growth of Polish industry,” said Previte.  “Our commitment to Poland already runs deep with more than 1,560 employees at PZL Mielec and thousands more in our Polish supply chain sustained by BLACK HAWK helicopter production.”

“Today’s agreement improves our ability to win new orders in Poland as well across the Central and Eastern Europe region,” added Previte. “This will not only help provide security of employment for our existing workforce but also increase the potential for many new jobs through export sales.”

This week sees the international air show debut of an armed version of the S-70i BLACK HAWK helicopter in Farnborough, UK.

In addition to today’s agreement with Sikorsky and PZL Mielec, other Lockheed Martin businesses are currently in discussion with PGZ regarding involvement in numerous programmes spanning air, sea, air and missile defence, weapons and artillery systems and space

Last modified on الثلاثاء, 12 تموز/يوليو 2016 06:09

Related items

  • لوكهيد مارتن وسيكورسكي تتجهان لطرح نماذج ثورية في عالم المروحيات لوكهيد مارتن وسيكورسكي تتجهان لطرح نماذج ثورية في عالم المروحيات

    عملت لوكهيد مارتن وسايكورسكي معاً لفترة طويلة على الطائرات العمودية قبل أن تصبح الشركتين شركة واحدة العام الماضي، وبذلك أصبحت سايكورسكي تتمتع بإمكانية الوصول إلى قسم المشاريع المتقدمة السرية وراء طائرة التجسس U-2 و SR-71 بلاكبيرد، والشبح، وغيرها، وهي تتطلع الآن لوضع بعض من هذه التكنولوجيات على طائرات الهليكوبتر الحالية والمستقبلية.

    وقال سام ميهتا، رئيس قسم النظم والخدمات الدفاعية لدى سيكورسكي، في مقابلة يوم أمس الأول في مؤتمر منظمة القوات الجوية والفضاء والروابط الإلكترونية "واحدة من المناطق التي شاهدنا فيها بعض الفرص المميزة هي العمل مع أشغال سكانك وبعض التقنيات التي كانت قد استثمرت بشكل كبير ومضاهاتها مع بعض من التقنيات التي استثمرناها بكثافة"

    حتى عندما كانت جزءا من يونايتد تكنولوجيز، عملت سيكورسكي بشكل وثيق مع شركة لوكهيد على MH-60R سيهوك التابع للبحرية، وهي طائرة إنقاذ هليكوبتر جديدة في سلاح الجو، وطائرة هليكوبتر رئاسية جديدة للمشاة البحرية.

    وعلى مدى العقد الماضي، أنتجت سايكورسكي في إطار الأبحاث على الطائرات المروحية المركبة العالية السرعة ذات الشفرات المحورية، الطائرة X2 التجريبية وطائرة S-97 رايدر الأكبر حجماً، وتستخدم الشركة الأن تكنولوجيا المعلومات لبناء SB-1 ديفنت، وهي طائرة هليكوبتر مركبة تبنيها مع شركة بوينغ لبرنامج استعراض الجيش.

    وأوضح ميهتا عن ال SB-1 "الآن نحن نتحدث عن أنظمة المهمات، ونبحث عن سبل لتسليح تلك الطائرة لإعطائها المزيد من القدرات الهجومية".

    وكانت سيكورسكي سابقاً تضطر إلى صياغة اتفاق شراكة مع شركة أخرى -وهي عملية كثيرا ما تكون مطولة- لتسليح طائرة.

    وأضاف ميهتا "كل الإجابات التي نحن بحاجة إليها بخصوص هذه التكنولوجيا ومن أجل هذه المنصة المحددة تتمركز الآن في شركتنا الشقيقة لوكهيد مارتن، ونحن نمتلك حاليا إمكانية الوصول الكامل إليها".

    كما تحدث ميهتا عن عمل لوكهيد في مساعدة سيكورسكي لتثبيت الأسلحة على متن الطائرة من طراز بلاك هوك، هذه الشراكة جعلتها خيارا لعدد كبير من الدول ويوجد حالياً أكثر من 3000 مروحية منها تحلق في جميع أنحاء العالم، حيث تستهدف الترقية تحديدا الطائرات التي يزيد تعدادها عن الألف من طراز بلاك هوك والتي يقودها حلفاء الولايات المتحدة.

  • دليل استخدام الكتروني تفاعلي لصالح صائدة الغواصات السعودية دليل استخدام الكتروني تفاعلي لصالح صائدة الغواصات السعودية

    منح البنتاغون الامريكي بتاريخ 29 اوغسطس 2016 شركة سيكورسكي للطائرات عقدا لتزويد المروحيات السعودية من نوع سي هوك MH60R بدليل الاستخدام الالكتروني التفاعلي IETM Interactive Electronic Technical Manual .

    العقد الذي بلغت قيمته 27.114 مليون دولار امريكي يشمل الاعمال الهندسية وتطوير برمجيات المروحيات وضبطها لتمكينها من توفير خدمة الدليل الالكتروني التفاعلي، وسينتهي تنفيذ العقد في ديسمبر 2019.

    دليل الاستخدام التفاعلي الالكتروني هو عبارة عن مكتبة الكترونية تحتوي على الالاف من الصفحات والوثائق والصور الفنية المتعلقة بالطائرة. وتهدف الى  تمكين مشغلي الطائرة من طيارين وتقنيين من إمكانية الحصول الاني والسريع على المعلومات الفنية والبحث عنها وتصفحها على خلاف المنشورات الفنية المطبوعة التي تستلزم وقتا طويلا للحصول على المعلومة التقنية.

    ومن مميزات دليل الاستخدام الالكتروني ما يلي :

    -        بساطة واجهة التطبيق

    -        الروابط لكافة مكونات فهرس المضمون

    -        قدرة البحث المعمق

    -        الروابط للوصول الى المراجع من صور وبيانات مرتبطة بالموضوع.

    -        الرسوم البيانية الذكية

    -        القدرة على تنظيم طلبات الاعمال الفنية والكشوفات الدورية

    -        البيانات والصور التفاعلية الثلاثية الابعاد

    -        الملاحظات وعلامات التبويب

    -        تضمين بيانات سجل حياة المروحية والجزئيات التابعة لها

    -        القدرة على طبع المعلومات

     

    يهدف هذا العقد الى دمج الدليل الالكتروني التفاعلي مع المنظومات التالية

    1-     المنظومات الأرضية لكشف حسن اشتغال أجهزة المروحية

    2-     جهازية الايجاز الخاصة بالطيار

    3-     معدات الدعم الأرضي

    4-     تطبيق تحديد منطقة الاعمال الفنية واعمال الصيانة

    5-     تطبيقات التدريب الالكترونية

    6-     نظام إدارة اعمال الصيانة

    7-     نظام إدارة قطع البدل وطلبها

    8-     التعامل مع  الملفات الخارجية

    وتجدر الإشارة الى ان هذا العقد يندرج ضمن صفقة سابقة لتزويد المملكة العربية السعودية بعشرة مروحياتMH60R   بقيمة 1.9 مليار دولار ولصالح مشروع تطوير قدرات الاسطول البحري السعودي الشرقي.

    المروحيات سي هوك صائدة الغواصات من صنع سيكورسكي ستزود أيضا بصواريخ الهيلفاير من لوكهيد مارتن، توريبدات وصواريخ موجهة من صنع رايثيون، رادارات، سونار للمياه العميقة، أنظمة حماية وحرب الكنرونية إضافة الى مشبهات للتدريب من شركة سي أيه أي.

  • 124 مليار دولار حصيلة معرض فارنبورو 2016 124 مليار دولار حصيلة معرض فارنبورو 2016

    حصدت دورة 2016 لمعرض "فارنبره" الجوي طلبيات وصفقات بيع بلغت 123.9 مليار دولار (112.3 مليار يورو)، كما أعلن المنظمون.

    وأضاف المنظمون أن هذا المبلغ "يتجاوز التوقعات"، حتى لو أنه لم يحقق الرقم القياسي البالغ 204 مليارات في الدورة السابقة، قبل سنتين.

    وفي التفاصيل، تشمل الطلبيات والبروتوكولات شراء 856 طائرة بـ 93.98 مليار دولار، و1407 محركا بـ 22.7 مليار دولار، واتفاقات أخرى تبلغ 7.2 مليارات دولار.

    وأعلن المدير التجاري لـ "إيرباص"، جون ليهي، لدى تقديم حصيلة هذه الشركة الأوروبية، عن مبيعات بلغت 35 مليار دولار، منها 25.3 مليار من الطلبيات الأكيدة لـ 279 طائرة.

    وكانت شركة بوينغ العملاقة الأخرى، أعلنت من جهتها عن 182 صفقة بقيمة 26.8 مليار دولار، منها 16 مليارا من الطلبيات الجديدة.

    وأعربت الشركتان عن تفاؤلهما بنمو السوق في السنوات العشرين المقبلة، والتي سيؤمنها نمو البلدان الناشئة وخصوصا في آسيا والأسعار المتدنية.

    واستقبل المعرض زائرين بلغ متوسط عددهم في اليوم نحو 20 ألفا، قبل اللقاءات الجوية للجمهور في نهاية الأسبوع.

    وقال المدير العام للمعرض، شوان اورمرود، إن "سوء الأحوال الجوية طرح علينا تحديا إضافيا، لكن ذلك لم يكبح الشركات العارضة والزائرين... مستقبل الصناعة الجوية زاهر".

  • "مبادلة" و"رولز رويس" تؤكدان شراكتهما لتأسيس مركز صيانة ومنشأة لتصنيع أجزاء محركات الطائرات في أبوظبي. "مبادلة" و"رولز رويس" تؤكدان شراكتهما لتأسيس مركز صيانة ومنشأة لتصنيع أجزاء محركات الطائرات في أبوظبي.

    أبوظبي - كشفت شركة المبادلة للتنمية "مبادلة" التي تتخذ من أبوظبي مقرا لها وشركة "رولز رويس" عن المزيد من التفاصيل بشأن تأسيس مركز صيانة معتمد في أبوظبي كما أكدت الشركتان خططهما الرامية إلى تأسيس منشأة لتصنيع أجزاء محركات الطائرات في الإمارة.

    تأتي هذه الخطوة في إطار التزام "رولز رويس" بتأسيس شبكة مراكز معتمدة لصيانة عائلة محركات "ترنت" تتمتع بإمكانات مرنة وتنافسية قادرة على استيعاب نمو الطلب على هذه المحركات حيث من المتوقع أن تعزز الشركة حصتها من محركات "ترنت" في سوق طائرات الجسم العريض لتصل إلى أكثر من 50 بالمائة.. ويعتبر مركز الصيانة المعتمد الثاني من نوعه الذي لا تمتلك "رولز رويس" حصة فيه حيث جرى الإعلان عن المركز الأول من قبل شركة "دلتا تك أوبس" في أكتوبر عام 2015.

    وبموجب الشراكة بين الطرفين ستقوم "مبادلة" بإقامة مركز صيانة يوفر خدماته للمحركات من طراز "ترنت إكس دبليو بي" التي تعد الأكثر كفاءة عالميا وتشغل الطائرات من طراز "إيرباص إيه 350".. ومن المتوقع أن تشهد منطقة الشرق الأوسط زيادة ملحوظة في عدد محركات "ترنت إكس دبليو بي"حيث تصل حصتها إلى أكثر من 20 في المئة من أصل 1600 محرك من هذا الطراز تم بيعه حتى الآن بما في ذلك 62 طائرة من طراز " "ايه 350 أس" سيتم تشغيلها من قبل شركة "الاتحاد للطيران".

    وتعمل "رولز رويس" أيضا على بناء سلسلة توريد على مستوى عالمي تتمتع بقدرات تنافسية في مناطق النمو والأسواق الاستراتيجية الرئيسية توفر للشركة المرونة التي تحتاجها مع زيادة عدد المحركات التي تقوم بتصنيعها.. ولمواكبة تلك التطوراتتعتزم "مبادلة" افتتاح منشأة لتصنيع أجزاء محركات الطائرات من طراز "ترنت" بما في ذلك محرك "ترنت إكس دبليو بي".. ومن المتوقع أن يكمل مركز التصنيع الجديد استثمارات "رولز رويس" السابقة في مجال تصنيع أقراص المحركات في كل من واشنطن والمملكة المتحدة وكروس بوينت في الولايات المتحدة.

    وتأتي هذه الخطوة التي تم الإعلان عنها في معرض "فارنبورو الدولي للطيران"عقب اتفاقية تعاون استراتيجي جرى توقيعها خلال معرض دبي للطيران في شهر نوفمبر عام 2013 وتهدف إلى تعزيز مكانة أبوظبي كعضو رئيسي ضمن شبكة "رولز رويس" العالمية فيما يتعلق بمجالي الصيانة والتصنيع.

    وقال حميد الشمري الرئيس التنفيذي لقطاع صناعة الطيران والخدمات الهندسية في مبادلة : يعد تأسيس مركز معتمد للصيانة ومنشأة لتصنيع أجزاء المحركاتبمثابة مرحلة فارقة ضمن جهود تأسيس مركز رائد عالميا لصناعة الطيران في أبوظبيوهو بدوره ما يحفز خطط التنويع الاقتصادي التي تتبناها إمارة أبوظبي.

    من جانبه قال إريك شولزرئيس "رولز رويس للطيران المدني" يسرنا التعاون مع شركة مبادلة في إطار جهودها لتأسيس مركز عالمي لصناعة الطيران في أبوظبي.. ويعكس تأسيس مركز صيانة معتمد لمحركات "ترنت إكس دبليو بي" ومنشأة تصنيع في دولة الإمارات التزامنا نحو المنطقة الذي يعد أمرا ضروريا لنمو أعمالنا.

    ويمكن لمركز الصيانة المعتمد خدمة ما يصل إلى 150 محركا في السنة وذلك من خلال منشأة جديدة تقع ضمن مجمع "نبراس العين لصناعة الطيران" في مدينة العين والتي من المتوقع أن يتم تشغيلها بحلول عام 2021.. وسيتم الانتهاء من إعداد الاتفاقية خلال النصف الثاني من العام الجاري بينما يتوقع أن تبدأ أعمال البناء في مركز الصيانة الجديد عام 2017.

    وسوف تنتج منشأة التصنيع التي تقام في نفس الموقع الخاص بمركز الصيانة أقراص محركات "ترنت إكس دبليو بي" وتمتلك إمكانية تصنيع أجزاء مماثلة تدخل في تكوين طرازات أخرى من محركات "ترنت".. ومن المتوقع أن يبدأ تشغيل المنشأة في عام 2018.. وبالإضافة إلى ذلك أبرمت "مبادلة" و"رولز رويس" اتفاقيات لتنفيذ عدد من المشاريع الخاصة بتطوير عملية التصنيع وذلك بهدف دعم خطط "مبادلة" لتصبح أحد أهم الموردين في مجال صناعة الطيران.

    و ا م

  • Inside the ultimate test drive: How British test pilots put the Eurofighter Typhoon through its paces Inside the ultimate test drive: How British test pilots put the Eurofighter Typhoon through its paces

    British test pilots from BAE Systems have lifted the lid on how they push the Eurofighter Typhoon combat jet to the edge of its limits as part of an ‘ultimate test drive’ before delivering the aircraft to customers including the Royal Air Force.

    The jet’s power, speed and agility are all brought to the fore as test pilots, based at Warton, Lancashire, take the controls of each Typhoon for the first time – as soon as they roll out from the factory floor to the runway.

    Known as Production Flight Acceptance Testing (PFAT), each Typhoon aircraft is pushed to its limits for up to 60 minutes, flying out from Warton over the Irish Sea at heights of up to 40,000 feet, reaching more than 1.6 times the speed of sound and handling at the most extreme G-forces.

    What’s involved in each flight of Production Flight Acceptance Testing (PFAT)?:

    Stage One - Slamming

    To check the engines, the pilot puts the jets through two ‘slamming’ tests – bringing each engine to full power (20,000 lbs of thrust) as quickly as possible.

    The first takes place on the ground, where the jet is able to go from standstill into the air in 8 seconds.

    The second takes place at 40,000 feet.

    The pilot listens and feels for any abnormalities that might indicate a problem.

    Stage Two - High-Speed Supersonic Run

    To test the aircraft at its top speed, the pilot performs a high-speed supersonic run at 40,000 feet.

    The aircraft will accelerate to over 1,200 mph, 1.6x the speed of sound (supersonic), in just over a minute to simulate a high-speed chase that might be needed in a conflict area.

    Stage Three - Full Stick Roll

    High-speed aerial rolls test the aircraft controls and handling equipment, to simulate the most aggressive dogfight.

    Occurring at 10,000 feet, the pilot will experience the most extreme G-Forces (up to +9G).

    At +9G, the average pilot of 80kg will weigh more than 1,000kg with equipment, putting both the aircraft and pilot under intense physical stress.

    Stage Four - Touch & Go Landing

    Putting the landing gear through its paces, the pilot performs an ‘abort landing’.

    This sees the plane come into land, briefly touch down and immediately take off again

    Finally, the pilot lands the aircraft for a second time, but brakes as hard as possible and deploys the parachute, to simulate an extremely short runway.

    The tests are designed to ensure the aircraft is the perfect product for the customer in terms of safety and performance.

    BAES UltimateTestDrive Infographic hr

    Nat Makepeace, Typhoon Test Pilot for BAE Systems, said:

    “The testing is all part of ensuring the performance of the engine is guaranteed. It is extreme flying but in a sense this is the whole point of a PFAT. We are giving the aircraft a thorough workout through all of its capabilities — at high speed and low speed and we slam the engines in a way that would not happen in normal flight.

    “After making a rapid climb to 40,000ft I slow right down to a point where we can barely fly and then slam the engines into full throttle.

    “This is one of the most critical test points because at 40,000ft you’d typically be flying at 0.9 Mach, but we are back at 0.5 Mach — that’s only 150 knots, which is not much more than landing speed. At this height the air is only a 10th of the density compared to ground level. Even in full reheat the aircraft struggles to stay level. You are moving in a very challenging way. We’re flying as slow as we can and then we slam the engines.”

    Even before the pilot leaves the ground they take the nose wheel steering out to make sure the flight control system is working correctly before pulling straight into a steep reheat climb.

    Nat continues:

    “We have to check the maximum and minimum G, that’s usually around +9g and -3g, at high supersonic flight to give the flight controls a full workout. That is phenomenal performance. You are basically going to the limits that the aircraft was designed for. You are doing things with the aircraft that would never normally be done by the aircrew, except perhaps in real combat situations.

    “At 25,000ft I shut the engines off one at a time. It is the only time in normal service it occurs. We shut it off for a minute and then relight it again. Then you drop down to about 10,000ft and fly upside down for 30 seconds. Even a display pilot doesn’t normally do it for that long. Then I drop to 2,000ft and slam the engines again. This is one of the most dangerous phases because if anything was to go wrong you don’t have a lot of time to react.

    “Even the first landing is extreme. I deploy the parachute and stamp on the brakes, which heats the brakes and tests the anti-lock system. Everything is beyond what you would do on a normal flight, but within cleared envelope of the aircraft.

    “A PFAT is a high workload flight and it’s demanding for a pilot. It is the ultimate test drive. There’s constant noise and vibration and all the time you’re making notes, recording times, and moving on from test point to test point. It’s a discipline and one that’s carried out by every partner nation. There are more than 100 test points but you can split it into two parts: the aeromechanical, like the engines and controls, and then the systems and avionics.

    “Testing the airframe and engines takes you to the limits of the aircraft’s design. We are testing to ensure the aircraft is safe. In essence, what we are trying to do is say the aircraft is built perfectly. PFAT is the pilot’s quality control stamp in what is otherwise an extremely complex engineering process. It is the aircrew saying the aircraft is ready to hand over to the customer.”

Image
الامن الوطني العربي نافذة تطل على كل ما يتعلق بالعالم العربي من تطورات واحداث لها ارتباط مباشر بالمخاطر التي تتهددنا امنيا، ثقافيا، اجتماعيا واقتصاديا...

آخر خبر

تواصلوا معنا

لاعلاناتكم على موقع الامن الوطني العربي نرجو التواصل مع شركة كايلين ميديا الوكيل الحصري لموقعنا

 editor@nsaforum.com