نيسان/أبريل 27, 2024
الشريط

Fulmar X packs a full payload into a mini airframe

تموز/يوليو 15, 2016 3146

It is often the case that the smaller an item, the greater the design effort that goes into it and the new Fulmar X unmanned aerial system (UAS) from Thales proves the point.

Classed as a mini-UAS, Fulmar X may be small, weighing in at 20kg with a 3.1m wingspan, but it offers a capability and flexibility out of proportion to its dimensions.

Developed by Thales Spain and due to enter the market later this year, Fulmar X stands out from its rivals, setting a new benchmark in its class of UAS and complementing the tactical Watchkeeper X in Thales’s range of systems.

Matt Moore, UAS Product Development Manager at Thales, said: “Fulmar is designed for customers who need persistence and high quality sensors but have to work within limited spaces for take-off and recovery. Fulmar offers high mobility with performance.”

Innovative design

Fulmar X’s flying wing fuselage takes advantage of the latest materials, technologies and avionics to optimise performance. A carbon-fibre and Kevlar construction enhances survivability against counter-UAS measures while a lightweight, long-life, all-aluminium engine boosts fuel efficiency and endurance, giving it more than 8 hours on task and a range of up to 80km.

Despite its advanced concept however, simplicity is the watchword; with only a small number of line replaceable units and modular construction, the body is designed for easy maintenance and repair.

The modular approach also extends to Fulmar’s 4kg payload which can be tailored to the customer’s needs. A range of interchangeable sensors based around a 2-inch gimbal design offer HD optical, IR optical, combined electro-optical and IR,.

Easy to use, anywhere

The complete Fulmar X system comprises two vehicles, launch and recovery equipment and a ground control station (GCS) that can all be transported in a medium-sized commercial van or trailer.

From arrival to launch requires just three people and less than 30 minutes. A catapult take-off and automatic unfolded recovery system allow deployment from almost anywhere and, combined with a small logistic footprint, it is a convenient option for a moving platform such as a ship.

The GCS’s stabilised data-link provides a common interface for data sharing and mission control. It is designed to be man-portable for installation in a range of locations from small vehicles to ships. Control of the UAV can also be transferred between GCS.

Multi-role performance

Designed for persistent surveillance and reconnaissance operations where the customer needs to maintain “eyes on” the target for long periods of time, Fulmar X can offer intelligence surveillance and reconnaissance (ISR) capabilities to users across a wide range of applications and in challenging environments.

With a NATO standard and commercial HTML5 interface, Fulmar X can be controlled by, and share intelligence with, military, security and civil systems.

Its control station can integrate into a ship’s mission system, so Fulmar X is equally at home in ocean, littoral and coastal environments as well as patrolling land borders or keeping watch over critical or sensitive land installations.

Its simplicity of design, performance and flexibility make Fulmar X ideally suited to roles from border surveillance, counter-smuggling and fisheries protection, through intelligence missions and security, to emergencies and disaster relief, particularly where rapid deployment is essential in an area with little infrastructure.

Adapt to thrive

The fulmar is a seabird with a rugged capacity for survival. Hunted to near extinction in its home on a remote Scottish island, it can now be found on the English and French coasts.

Like its namesake, Fulmar X has an equally impressive capacity for adaptation to new challenges and environments which makes it an appealing option for customers who need to operate in less than ideal conditions.

Tags

Related items

  • فرقاطة المستقبل الرقمية بيلهارا من دي سي ان اس تنضم الى البحرية الفرنسية فرقاطة المستقبل الرقمية بيلهارا من دي سي ان اس تنضم الى البحرية الفرنسية

    حازت شركة دي سي ان اس الفرنسية لصناعات السفن الدفاعية على عقد بقيمة 3.8 مليار يورو لبناء خمس فرقاطات متوسطة لصالح البحرية الفرنسية على أن تبدا عمليات التسليم اعتبارا من العام 2023.

    فرقاطة البحرية الفرنسية الجديدة من BELH @ ® تاتي في إطار برنامج FTI (الفرقاطة المتوسطة الحجم) والتي أجرتها وكالة المشتريات الفرنسية (DGA) نيابة عن القوات البحرية الفرنسية. وتم تصميم فرقاطة BELH @ ® لتلبية احتياجات فرنسا كما هي محددة من قبل وزارة الدفاع الفرنسية: فرقاطة الخط الأمامي للحرب المضادة للغواصات، من حجم 4000 طن موسعة و مجهزة للدفاع عن النفس وتمتلك قدرات إسقاط الكوماندوز. كما إنها تدمج رادار Thales Sea Fire® ذي الهوائيات الأربع والمجهز ب 30 صاروخ ® ASTER من  MBDA.

    من جهتها، ستوفّر شركة تاليس رادار “سي فاير” (Sea Fire) متعدد المهام بالإضافة إلى أنظمة السونار من نوع “كابتاس-4” (Captas-4)، أنظمة الإتصالات البحرية Aquilon، ونظام الحرب الإلكترونية Sentinel.

    وكانت شركة دي سي ان اس كشفت خلال معرض Euronaval عن  BELH @ RRA®فرقاطة خط الجبهة الرقمية الجديدة المخصصة للسوق الدولي والتي تجدد قطاع فرقاطة ال 4000 طن المدججة بالسلاح.

    هذا وتم تصميم الفرقاطة لإجراء الحروب المضادة للغواصات ومهام الدفاع الجوي والبعثات المضادة للسفن؛ كما أنها تتمكن من حمل وحدات القوات الخاصة. سوف تحمل السفينة طائرة هليكوبتر أو طائرة من دون طيار كما ستكون مسلحة بصواريخ أرض-جو من نوع Aster من إنتاج شركة MBDA.

    تستجيب  الفرقاطة  BELH @ RRA®لتطلعات القوات البحرية التي تبحث عن فرقاطة مدمجة، قادرة على ضمان البعثات طويلة المدى، حيث انها تعمل وحدها أو كجزء لا يتجزأ من القوات البحرية، في أعالي البحار أو كجزء من بعثات المراقبة الساحلية في بيئة كثيفة وعدائية.

    تقدم الفرقاطة BELH @ RRA® الجديدة المخابرات التشغيلية التي لا يوجد مثيل لها في السوق، بالإضافة إلى تصميم نموذجي، القوة والاستخدام المبسط، والتي هي كلها ثمار التطورات التكنولوجية في السنوات القليلة الماضية. بعد عشر سنوات من دراسات التصميم الأول للفرقاطة المتعددة المهام FREMM، تستفيد أحدث فرقاطة DCNS أيضا من خبرة البحرية الفرنسية مع هذه السفينة عبر عدد كبير من المسارح التشغيلية.

    بفضل التصميم وبراعة نظام ® DCNS SETIS للإدارة القتالية، الذي ثبت على فرقاطات وطرادات GOWIND®،ستستجيب هذه الفرقاطة للاحتياجات المحددة لعملاء القوات البحرية في جميع مجالات الحرب، بينما في الوقت نفسه تقدم منصة نمطية كبير لزيادة حمولة السفينة و الحكم الذاتي. سوف توفر الفرقاطة الجديدة أداءا متطورا لحرب الغواصات، وقدرة لم يسبق لها مثيل للكشف عن الطائرات وتعزيز القدرات الحربية والسطحية الهوائية؛ أساس متعدد المهام يضاف إليه قدرات الاستجابة للتهديدات الجديدة مثل الحرب غير المتناظرة أو الدفاع الإلكتروني.

    موجهة بحزم نحو المشغلين المستقبليين في قيادة السفن بعد عام 2020، تستفيد فرقاطة BELH @ RRA® من التقنيات الرقمية. وهذا يمنحها المزيد من الأداء لمعالجة البيانات والكشف عن التهديد، بينما في الوقت نفسه تسمح لافراد الطاقم بالتركيز على المهام ذات القيمة المضافة الأكثر.

    إن تطوير التكنولوجيات الرقمية يضمن إمكانية ترقية السفينة طوال دورة حياتها. ولمدة أربعين عاما تقريبا، فإن المعدات والنظم ستكون محدثة تدريجيا للتكيف مع التطورات في سياق العمليات والتهديدات المستقبلية و وصول التكنولوجيات الجديدة.

    أطلقت DCNS على فرقاطتها الجديدة اسم BELH @ RRA® بإشارة الى موجة أوروبا العملاقة الوحيدة: ال Belharra. أول " a " حولت إلى @ لتشير إلى الطبيعة الرقمية العالية للفرقاطة.

  • Thales Breaks into Cyber Security and Consulting Thales Breaks into Cyber Security and Consulting

    Thales, a global technology leader in the Aerospace, Transportation, Space and Defence & Security markets, announced the launch of a new Cyber and Consulting organisation which will provide customers with consulting services in digital transformation and cybersecurity. Philip Ingram from SecurityNewsDesk and SecurityMiddleEast.com visited the Williams F1 Advanced Engineering Conference Centre near Oxford in England for the launch of their new service.

    It is not widely known that Thales technology touches many of us across the globe on a daily basis. They secure transactions from 19 of the worlds 20 largest banks, power the Air Traffic Management systems in 170 countries, provide the train protection and warning systems and signaling systems for many railways, power the in-flight entertainment systems for 50 million air passengers per year and is key to controlling many Critical National Infrastructure projects in several countries.

    Many of these projects are in the Middle East and over recent years Thales has been working with the likes of Etihad, the Dubai Metro, Abu Dhabi and Dubai International Airports to name but a few. The Williams F1 venue wasn’t by accident as Thales are working very closely with them to secure Williams F1 systems.

    Thales Cyber and Consulting is a key part of the existing Thales critical information systems and cybersecurity business line. It provides cybersecurity, digital transformation and engineering consultancy for companies and organizations in complex and highly regulated environments, who are seeking to exploit the benefits of the most recent breakthroughs in digital technology, whilst mitigating the cyber-risk of doing so.

    Gary Miller UK, Managing Director, Cyber Security and Consulting UK said: “Digital technology is transforming the way we live our lives, do business and share information. This new online environment brings with it unprecedented opportunity alongside increased risk for both public and private sector organizations.”

    “Our Cybersecurity and Consulting Services organization addresses these challenges head on, providing customers with answers to multi-disciplinary, cross sector challenges posed by the connected world.”

    Their new consultancy is aimed at developing from their global experience across multiple sectors where engineering complexity is high and risk appetite is low, it has five pillars.

    One is “Cyber Consultancy”, focusing on ensuring resilience is designed in form the outset of a project. The next is under the banner “Transformation and Change” and relates to digital transformation, helping people think in a digital world and if necessary change processes and procedures to optimize it. Then we see business change initiatives using evidence based change processes being wrapped up under the title “Strategy and Architecture.”

    The final two pillars are “Intelligence as a Service” which will help by providing business intelligence services, training and studies such as overviews of government procurement programmes and trails or major political events such as G20 meetings. Then a straight “cyber consultancy” combining risk management, advice on controls and looking at the human factors influences in the cyber world.

    Victor Chavez, CEO of Thales UK concluded by saying, “We have spent 80 years working in safety critical environments and have strong knowledge of a large number of industry verticals. The fact that we secure 80% of all banking transactions, many mass transport and Critical National Infrastructure projects is testament to the trust in our capability. It is this experience we want to pass on so we can help in the cyber revolution caused by the Internet of Things.”

  • فرنسا وبريطانيا تستثمران ببرنامج مكافحة الألغام المشترك فرنسا وبريطانيا تستثمران ببرنامج مكافحة الألغام المشترك

    تقوم شركة تاليس الفرنسية  و بي إيه إي سيستمز البريطانية وشركائهما بمواصلة الجهود للتطوير المشترك وبناء نظام مركبة لمكافحة الألغام.

    وتأتي هذه الجهود في إطار اتفاق مرحلة التطوير المقبل بقيمة 143 مليون جنيه والذي وقعته هارييت بالدوين وزيرة بريطانيا لمشتريات الدفاع ونظيرتها الفرنسية، لوران كوليه بيلون.

    التدابير البحرية المشتركة المضادة للألغام، أو برنامج MMCM، تنبع من معاهدة لانكستر هاوس 2010 بين البلدين لقدرات دفاعية ثنائية اقوى وتشرف عليها منظمة التعاون المشتركة للتسلح، أو OCCAR . حيث أن OCCAR هي منظمة الأوروبية للمشتريات العسكرية المشتركة.

    "هذا المشروع المبتكر يساهم في تعزيز العلاقة الدفاعية البريطانية والفرنسية ويدعم أحدث الأبحاث العلمية في كلا الجانبين من القناة (الإنجليزية)" قالت بالدوين.

    فريق بي أيه إي سيستمز/ Thales، والذي يشمل ساب، مجموعة ECA وASV العالمية.

    في هذه المرحلة التي تأتي لاحقا من برنامج MMCM، فإن الشركات سوف تأخذ تصاميم المرحلة الأولى إلى نظام تصنيع كامل، ليتم تقييمه من قبل البحرية الملكية والقوات البحرية الفرنسية.

  • تاليس تقوم باختبار مزحف الاستهداف و دمجه على المقاتلة Rafale تاليس تقوم باختبار مزحف الاستهداف و دمجه على المقاتلة Rafale

    أكملت شركة Thales بنجاح أول رحلة لمدة ساعتين وأكثر لجيلها الجديد من مزحف الاستهداف اللايزري TALIOS على مقاتلة Rafale .

    وصرحت Thales أن نظام التحديد والتعريف بعيد المدى للنموذج الأولي للمزحف كان قد قام بجمع صور عالية الجودة تم التقاطها باستخدام قناة "day"، وقدم عروضا لافتة في الإشارة والقياس عن بعد.

    وقالت الشركة في إعلان لها أن "TALIOS هو أول مزحف للاستهداف يقوم بتغطية سلسلة قرارات بأكملها، بدءا من جمع الاستخبارات و وصولا إلى التدمير." "ومع أحدث جيل من وأجهزة استشعار الأشعة تحت الحمراء البصرية والكهربائية العالية الدقة، وتثبيت خط البصر، ومعالجة الصور عالية الأداء، فإن قدراتها تتراوح من توجيه الضربات العميقة مع الذخيرة الموجهة بدقة، إلى تحديد الأهداف جو-جو و الدعم الجوي القريب، سواء أثناء النهار أو الليل."

    يتوقع أن يتم استخدام مزحف TALIOS في سلاح الجو الفرنسي و Rafales البحرية ويشكل جزءا رئيسيا من برنامج تطوير المقاتلات.

    إن عملية تطوير برامج TALIOS وتشغيله ومن ثم دمجه مع Rafale تسيران بشكل متواز. حيث ستستمر اختبارات التعديل وقياس أداء طوال العام المقبل.

     

  • المنصات الجوية المسيرة عن بعد: سيناريوهات، حلول ومفاهيم المنصات الجوية المسيرة عن بعد: سيناريوهات، حلول ومفاهيم
     
     
     
Image
الامن الوطني العربي نافذة تطل على كل ما يتعلق بالعالم العربي من تطورات واحداث لها ارتباط مباشر بالمخاطر التي تتهددنا امنيا، ثقافيا، اجتماعيا واقتصاديا...

آخر خبر

تواصلوا معنا

لاعلاناتكم على موقع الامن الوطني العربي نرجو التواصل مع شركة كايلين ميديا الوكيل الحصري لموقعنا

 editor@nsaforum.com