المشاركة الأصلية بواسطة ابو عساف
مشاهدة المشاركة
اما بالنسبة لسؤالك
-سيناء وضع خاص جدا والجيش طول عمره من يعامل اهلها ليس افراد الشرطى
-افراد الشرطى غير مؤهلين للتعامل مع الارهابيين وانا اقصد بالارهابيين هنا اللى عندهم خبرة فى حرب العصابات
الا القليل من افراد القوات الخاصة للشرطة
-الشرطة غير مجهزة بمروحيات او طائرات بدون طيار وغيره من الادوات التى تساعد على التخلص منهم
- اخيرا وان سيناء هى مسرح العلميات دائما مع عدونا التقليدى وهو اسرائيل وبالتالى افراد الجيش لديهم خبرة
بالاماكن وبالتعامل مع القبائل والبدو هنالك اكثر من خبرة الشرطى
شكرا.
اترك تعليق: